Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Hond

Manon
8 jaar geleden

Wij hebben afgelopen maandag onze hond in moeten laten slapen. Hij werd steeds agressiever, maar kon ook in een keer naar een punt in de kamer gaan staren (het plafond, de achterkamer,...) en hij hadden van die rare angsten, ineens niet meer zijn bed in durven of de drempel niet meer over durven.
Nu weet ik dat dieren veel gevoeliger zijn voor het paranormale.
Nu droom ik ook over hem, dan staat hij me aan te kijken, zijn ogen worden ineens fel en hij gaat grommen. Maar als ik dan goed kijk kijkt hij niet naar mij, maar naar een punt achter mij. Als ik me omdraai zie ik niets.
Wat kan dit Betekenen?

8 jaar geleden
Beheerder

Was al beantwoord dus hier een kopie

Het is nogal speculatief om aan te nemen dat de hond iets ziet.
Feit is dat ook dieren kunnen hallucineren.
Dieren kunnen een levendig voorstellingsvermogen hebben dat merk je wel aan hun slaapgedrag.
Dieren dromen ook. Niet alle denk ik maar zeker de hogere intelligenties waartoe de hond behoort.
Dus waanvorming kan agressief gedrag in de hand werken of overmatige angsten.
We hadden een katje dat soms boos naar haar staart hapte.
Het diertje was ooit een stukje staart kwijtgeraakt en ik denk dat de fantoompijnen of prikkels haar de illusie gaven dat er iets mis was. Ongeveer zoals bij amputaties een vorm van lichaamsvervreemding kan voorkomen. (Somato-agnosie)

Het schijnt voor te komen dat dieren paranormale ervaringen hebben.
Een medium had een hond die volgens hen precies aangaf welke geest er in de kamer was.
In hoeverre zoiets te verifiëren valt is natuurlijk een open vraag.

Dieren kunnen anticiperende angsten ontwikkelen.
Bepaalde overeenkomstige gebeurtenissen associëren ze met angst of agressie.
Zo kan een hond naar de postbode happen omdat hij daar een ervaring mee had, hoewel dat ook generaliserend kan zijn naar iedere postbode.

De hond in je droom kan een uiting zijn van je instincten.
Het dier is dan een deel van jezelf.

Opvallend is dat hondengoden vaker met het dodenrijk werden verbonden.
Denk aan Cerberus/ Pluto/ Anubis. De hond als portier en bewaker.
Niet zo vreemd als we bedenken dat een hond een waker is en in het wild ook aas eet.

Honden en wolven in het bijzonder werden vaak gezien als gevaarlijk en duivels.
Dit is waarschijnlijk het gevolg van hondsdolheid (Rabies)
De hond lijkt dan door de duivel bezeten, schuimbekt, bijt en stuiptrekt.
Rabies is besmettelijk.

In sommige religies is het een onrein dier.