Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden moeder zien

Naomi Dupont
8 jaar geleden

Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Mijn moeder is drie maanden geleden overleden aan tongkanker en uitzaaiingen.
Ik heb de volledige mantelzorg gedaan en haar verzorgd tot het laatste moment.
Sindsdien slaapt mijn oma nog steeds bij mij ( ik woon in mijn moeders flat)
Ze hield heel erg veel van kleuren en lampjes in alle kleuren.
Nu heb ik vannacht gedroomd dat wij ( ik en mijn oma) wouden gaan slapen en de deuren dicht hadden gedaan en alle kleurrijke lampjes uitgezet. Toen we naar bed wouden gaan stonden ineens de deuren weer open en alle lampjes waren weer aan. Dit is zo een keer of vier doorgegaan en iedere keer weer ging de voordeur open en opeens zag ik mijn moeder liggen ik zei heel hard ik zie mama maar mijn oma zag haar niet. Ze lag op de grond naast de bank een beetje in elkaar getrokken ik ben op mijn knieën gaan zitten en heb haar niet meer los gelaten het was zo fijn om haar weer te zien en aan te kunnen raken. Maar het vreemde was dat mijn moeder geen kleren aan had. Ik ben een paar keer wakker geworden iedere keer kwam de droom terug. Ik weet niet als dit betekent dat mijn moeder echt bij mij is geweest of dat dit Een verwerking was ik werd ook helemaal bezweet wakker.
Heeft iemand hierop aub een antwoord of betekenis van deze droom dat zou ik echt fijn vinden

X Naomi

8 jaar geleden
Beheerder

Lijkt mij een verwerkingsdroom.
Je zet zo'n intensieve zorg niet zomaar van je af en pas na het overlijden begint de uitgestelde rouw.
Je moest immers overeind blijven zolang het nodig was.
Kleding heeft ze niet meer nodig de aardse jas is achtergelaten.
Zo in foetus houding liggen is in het verre oosten een teken van een laatste incarnatie.
Maar tegelijk is het een terugkeer naar de oermoeder als kind.

Wel mooi dat al die lichtjes aangingen.
Het komt vaker voor dat ze een groet overbrengen, maar hier is ze als beeld toch geheel passief.
Dat hoeft niet zo te zijn, ze zal aan de andere kant weer gezond en jong zijn.
Probeer haar dan ook normaal te zien en niet meer als patiënt.

Haar zorgbehoefte zit ook in jou, je wilt nog een reden hebben om haar bij je te houden.
Beter zou het zijn als zij laat merken dat ze weer in orde is.
Maar dat houdt dan ook haar gegroeide onafhankelijkheid is.

Naomi Dupont
8 jaar geleden

Oké dankjewel dat u zo snel heeft gereageerd, ik ben blij met uw antwoord, en als ik weer over mijn moeder droom dan vraag ik weer om uw uitleg.
Vanaf wanneer zou ik naar een medium kunnen gaan ? De meeste zeggen dat ik nog even moet wachten is dat ook zo of kan ik nu ook al daar na toe gaan ?
Bedankt

X Naomi

8 jaar geleden
Beheerder

Het is beter te wachten, want het kan voor beiden heel emotioneel zijn.
De geest is veel gevoeliger voor onze uitstraling en daarom blijven ze ook meestal uit de buurt.
Pas als je door de rouw heen bent en dat kan best een paar jaar duren kun je er minder heftig mee geconfronteerd worden en meer objectief zijn.
Het is niet goed te close met de overledenen om te gaan want dan vergeet je hier en nu te leven.
Daarom bestaat er een terecht taboe op omgaan met de doden/geesten.
Soms zul je ervan dromen, daar heb je geen medium voor nodig en meestal heb je er niet veel aan om "boodschappen" door te krijgen. Het is niet de bedoeling dat je moeder een lijntje onderhoudt om je aan de hand te houden.

Ik begrijp het verlangen heel goed, maar geloof mij, je zult jezelf pijn doen als je teveel contact gaat zoeken.