Mijn vader overleed zeer plotseling, wat een verdriet!!! De band die ik met mijn vader had was zeer sterk, het was dan ook zeer traumatisch, niet alleen voor mij maar ook voor de rest van mijn familie.
Zoals ik al schreef, mijn vader overleed van het ene moment op het andere moment, hij viel letterlijk dood neer, het besef dat hij dood was hadden wij al direct, maar het gemis was door het "plotselinge"
enorm!!!
Een aantal maanden na zijn overlijden, zo rond mijn verjaardag, droomde ik dat ik gezellig met mijn vader zat te kletsen, gewoon over koetjes en kalfjes, gezellig, vol grapjes en humor. Het voelde een beetje alsof ik op bezoek was, een soort van bezoek uur. Plotseling, tijdens dat gezellige gesprek zei mijn vader, oke Anne, ik moet nu weer gaan, het was heel gezellig en mijn vader loste in gekleurde gespikkelde
stipjes op. Ik werd stom verbaasd wakker, het leek zo echt, en ohh wat had ik er een fijn gevoel over!!!
Ik vertelde het mijn moeder, ik was zo blij en opgelucht, terwijl ik normaal gesproken altijd droom dat mijn vader ziek is en of dood gaat, tot vervelends aan toe.
Ongeveer dezelfde droom had ik jaren voordat mijn vader overleed over mijn oma.
Toen zij overleed was ik teener en had ik er erg veel verdriet van. mijn oma in tegenstelling tot mijn vader is een poosje ziek geweest. een aantal maanden nadat zij overleed droomde ik dat we bij haar op bezoek waren, ze liep weer!!!, kookte en was gezellig aanwezig. ik was stom verbaasd!!! hoe was dit toch mogelijk? Mijn oma kon de laatste jaren van haar leven niets meer van het boven genoemde, ik snapte er niks van....Niet veel later zat zij tegenover mij op de bank en ik vroeg haar, maar Oma je kan weer lopen en koken? ja zei ze, je ziet het gaat goed met mij, hoe gaat het eigenlijk met jou? Ik werd wakker en kon het haast niet geloven...vanaf die dag was mijn verdriet niet meer zo intens, ik had er een soort van vrede mee.....wonderlijk!!!