Hoi,
Mijn Opa is in september (na een jaar vechten) aan altvleesklierkanker overleden en sinds die tijd heb ik verschillende dromen. Eerst een soort nachtmerries, zag ik mijn opa keer op keer liggen in zijn kist en werd ik steeds bang wakker. In Februari is mijn achteroom aan longkanker overleden. Kort hierna heb ik een droom gehad dat ik beide zag liggen in de kist en mijn achteroom wakker werd en weer dood in de kist lag. Een droom daarna ging erover dat wij in het huis zaten waar mijn opa en oma vroeger hebben gewoond, de hele familie was er en ook ineens opa zat op de bank en iedereen zag hem, ik was mijzelf er van bewust dat ik droomde en dat hij dood was maar in mijn droom was hij weer levend. Ik ging een gesprek met hem aan en hij vroeg mij wat ik nu deed (dus of ik nog op school zat of..) in dezelfde droom kwam ik een kamer binnen om mijn, achteroom en mijn vader te vertellen dat opa er weer was. Vannacht heb ik een droom gehad weer over mijn opa, dit keer was ik met mijn oma en moeder en mijn moeder zei:"kijk daar eens" en ik voelde twee handen op mijn schouders, keek achter mij en het was opa in een rode trui en een bruine broek. Volgens mijn zus was het opa niet omdat hij anders uit zijn ogen keek. Toen kwamen mijn moeder, zus en ik terecht in een soort kamer, waar wij links van ons een man zagen zitten die ons naar links wees en daar zat wél mijn echte opa. Met z'n drieën gingen wij naast mijn opa zitten en ik pakte zijn hand en vertelde hem dat ik hem zo erg mis en hij zei dat hij het wist. Vervolgens vroeg ik hem of hij weet wat wij allemaal doen en of hij er nog is, maar hij gaf daar geen antwoord op. Mijn zus vroeg hem welke planeten hij allemaal al heeft gezien en hij tekende een aantal planeten, ik vroeg mijn zus of dit betekende dat hij nog bij ons was, maar kreeg geen antwoord. Ik gaf Opa een knuffel en hij zei dat het wel goed komt met school. En daarna zat ik in een tuin en kreeg ik uit het niets een aantal bloemen op mijn schoot en ook zat ik op een toilet waar iedereen kon ik kijken en riep ik heel hard naar mijn vader, die stond buiten de toilet te wachten op mij.
Misschien is het een beetje lastig verteld, maar het was ook een drukke droom.
Ik weet niet de betekenis van deze dromen, waarom droom ik de laatste tijd zo vaak dat opa weer leeft? Hebben deze dromen een betekenis of niet?