Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

geest

aisha
16 jaar geleden

Beste,

graag had ik een toelichting over een droom die ik laatst heb gehad..

In de eerste fase van de droom bevond ik mij een grote ruimte, een soort fabriekshal. Ik liep er naakt en versuft rond, net alsof ik onder invloed van iets was. Er liepen allemaal mensen rond die ik kende, vrienden en personen waarmee ik op school heb gezeten. Het leek alsof ze er waren aant werken. In het midden van de ruimte stond een open toilet met een laag muurtje rond. Ik ging erop zitten omdat ik zo versuft was. Plots stoptte iedereen met werken en kwamen ze rond mij staan, Er lag een wit T-shirt dat ik aantrok, stond op en baande me een weg tussen de mensen, iemand gaf me nog een donker rode short die me eigenlijk te klein was maar ik probeerde hem toch aan.

Het volgende moment bevond ik mij in een klein stadje, nog steeds versuft. In de verte zag ik een menigte enthousiaste mensen staan. Ik ging er naartoe en zag dat een vriend van mij er in een fel blauw kostuum aant was zingen op straat, hij was een bekende zanger geworden en de mensen waren allemaal fan van hem. Een man sprak me aan en vroeg of ik hem kende. De vriend draaide zich en zag me staan, hij zag dadelijk dat er iets niet in orde was met me. Hij nam me mee..

Ik werd wakker in mijn studio op mijn bed. Alleen bleek de studio van die vriend te zijn er stonde amper meubels. Hij was precies hetzelfde als die van mij maar als ik uit het raam keek leek hij verplaatst op de lokatie van mijn buren. Ik voelde me nog steeds onwel en besefte dat er iets negatiefs rond me hing. Geraakte in paniek en wist dat er een geest aanwezig was bij mij. Ik nam een glas vulde het met zout en water (Schijnbaar zuivert het je huis op geesten) en het begon onmiddelijk te borrelen. Er was dus zeker een geest aanwezig. In alle paniek en niet wetende hoe ik dit moest aanpakken, schreeuwde ik dat hij weg moest gaan en me met rust zou laten. Het volgende moment stond ik voor mijn keuken en mijn moeder was aanwezig. ze was de muur tegenover mij aant kuisen want er hing een grote vlek spinazie in de vorm van een bloedvlek, Ik had een bord spinazie in mijn handen en mijn mama vraagt aan mij waarom ik dat had geknoeid tegen de muur?
Ik antwoord niet en zie ineens in de weerkaatsing van een schilderij dat er een man naast me staat. Zo langs mij zag ik hem niet, enkel in de weerspiegeling.. Paniek! de geest staat langs mij! Een grote halfkale man, de haren die hij nog had waren lang en slordig, hij was bleek en had een ingevallen gezicht en droeg een lange zwarte jas. In de weerspigeling keek hij me strak aan. Ik geraakte compleet in paniek. Plots werd ik door hem met mijn haar omhoog getrokken. Ik sloeg en schreeuwde maar het hielp niets. Mijn mama stond me verbaasd aan te staren omdat ik een halve meter boven de grond hing te spartelen. Hij trok me mee naar het raam, ik probeerde uit alle macht me aan de kast vast te klampen maar hij trok me door het raam en ik verdween.

Uiteindelijk stond ik op straat voor mijn thuis maar ik was zelf een geest. Ik zag mijn collega (die medium is) overleggen met een vrouw hoe ze dit probleem gingen aanpakken om mij terug te laten komen. Het zou ernstig zijn en ze gingen het zeer berekend moeten aanpakken...

Dit was mijn droom, ik werd leeg en nog steeds in paniek wakker.. Ik heb een verklaring over deze droom gekregen van mijn collega maar wou ook eens een andere mening horen.. Mijn excuses voor de lange uitleg maar denk dat details ook veel te vertellen hebben..

Ik kijk uit naar een antwoord, alvast bedankt!!!! groetjes

16 jaar geleden

Dromen waarin we naakt rondlopen zijn meestal nachtmerries waarin anderen ons uitlachen. Toch kan het naaktlopen in de droom ook als bevrijdend worden ervaren. Voor anderen ligt de oorzaak van het naaktlopen in de droom in onbevredigde seksuele lusten.

De stad is het symbool voor het alles beschermende, de plek waar het centrum van ons bewustzijn ligt. Voor de uitleg is het belangrijk te onthouden wat er in de droom in de stad gebeurt.

Wie in de droom het huis aan het schoonmaken is, wil in het waakbestaan oude ideeën, gewoonten, gevoelens, gedachten of spanningen kwijtraken. Wie in de droom aan het schoonmaken is wil in waakbestaan dus eindelijk wel eens schoon schip maken met zichzelf. Soms is het een last of een smet die we kwijt willen raken, een andere keer een somber gevoel. De ruimte waarin we iets schoonmaken geeft duidelijkheid over het gebied waarop de uitleg van toepassing is.
De muur kan in de droom verschijnen om ons te beschermen, ons buiten te sluiten of ons gevangen te houden. Indien de muur geen belangrijke betekenis heeft dan merken we hem in de droom niet eens op. Dat wat achter de muur verborgen ligt blijft voor ons vaak een geheim. Toch zal achter deze muur vaak alleen maar verdriet verborgen liggen.

In de keuken wordt ons voedsel bereid en is dus de bron van onze energie. De keuken staat dan ook symbool voor het voedende in onszelf. In de keuken van onze droom vinden psychische veranderingen plaats.

Spoken en geesten hebben in de droom nagenoeg dezelfde betekenis. Wie in de droom spoken of geesten ziet is meestal innerlijk nogal verward. Zijn we in de droom bang van een spook of geest dan hebben we een nogal labiel karakter dat snel uit evenwicht gebracht kan worden. De oorzaak daarvan is meestal in het verleden te vinden. De spoken en geesten zijn daarbij onze eigen schimmen waardoor we achterna gezeten worden.

Zo maar en paar woorden van je droom en hun betekenis, kijk maar of je er wat mee kan.

candy velders
13 jaar geleden

Hoi ik wil gewoon wat vertellen wat echt gebeurd is mijn dierbaar zus is overrleden sinds kort en ik krijg seintjes in huis van haar.haar geest. ze heeft me riem laten vallen en ik zei ph dat ben jij ik weet dat je het bent en ineens was de aanwezigheid weg ze heeft 2 x op de deur geklopt en 2 x de stofzuiger laten vallen ze groet mijn zoontje en beschermt hem ze heeft ook haar foto verschoven en ik heb 4 x haar windvlaag gevoelt mvg candy

candy
13 jaar geleden

Me zoontje heeft me zus gezien...gister viel de box en me zoontje zei cindy is buiten...dat vonden wij appart mvg candy

candy velders
13 jaar geleden

Een geest heeft aandacht nodig...dat merken wij ook echt aan alles...de aanwezigheid...en gebeurtenissen mvg candy