Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over trouwerij van overleden moeder

dweezel
15 jaar geleden

De droom was heel mooi en overal was de kleur lila.
Mijn ma was bezig met de trouwerij ik was haar bruidsmeisje, we droegen allebij de bijna identieke gewaden.
voor mijn moeder verder schreed naar het altaar ontstond er een kleine pauze omdat er nog iets in orde moest komen,
Mijn moeder verdween ook even.
Toen de dominee arriveerde stond deze met haar rug naar de menigte,deze draaid zich terug om naar de menigte, gebarend dat mijn moeder kon komen.
Het duurde even eer mijn moeder geheel gereed was en te voorschijn kwam, ik moest links staan en mijn broer rechts en was zo vreselijk blij om bij mijn ma te zijn
hapjes gingen rond en ik had met mijn moeder nog een fijn gesprek gehad tijdens het wachten op de dominee voor ze even verdween,wat zo zalig voelde
.
De muziek begon en mijn moeder schreed weer verder naar het altaar met haar nieuwe man.
Op dat momment klapte lila hyacinten open en de meeste prachtige muziek was aan het spelen.
De lekkerste hapjes waren al gepasseerd en al die zalige geuren lagen als zwaar parfum rondom deze bruiloft die zich buiten afspeelde.
ik stond huilend met een glimlach zo intens op mijn moeder te wachten zo trots ik op haar was zo vertederd die opengang van de hyacinten dat dit mijn gemoed vol schieten deed.

Het ontroerde me zo enorm om mijn (eigenlijk in het echt)overleden moeder te zien trouwen en ik haar bruidsmeisje was.
In de droom was ik aan het huilen zo intens dit bleek dus ook echt te zijn(gezien ik natte wangen had toen ik uit de droom ontwaakte)
Mijn moeder streek over mijn wang en zei ik ben zo blij.
Maar ineens besluit ik de bruiloft achter me te laten en ga op zoek naar iets wat ik vergeten was, belovend dat ik nog wel terug zou komen.
Ik liep rond en kwam allerlei mensen tegen onderweg die ervoor zorgde dat ik uiteindelijk maar niet op die bruiloft terug geraakte.
Terwijl ik met het gevoel van gemis van de bruiloft gezien ik het bruidsmeisje was rondliep allerlei vreemde mensen ontmoetend.waaronder twee conducteurs die met mij opliepen en me uitnodigde en mee wilde nemen naar een tent waar ze eten hadden, ik bedankte vriendelijk en belande in de verkeerde metro.hierna kwam ik nog is mensen tegen en dit ging maar door. maar uiteindelijk ben ik nooit meer terug geraakt op mijn moeders prachtige bruiloft..
Een wir war van reizen met metro en tram en te voet in het gebeied waar ik vroeger gewoond had toen ik al lang uit huis was was het eind scenario.
Zowel de kleur lila als de geur herinner ik me bij ontwaken nog, zo ook de openklappende hyacinten met de o zo prachtigste muziek..

welke betekenis heeft deze droom