Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom met gevoel

Kevin
13 jaar geleden

Dat ik mij een droom kan herinneren is al uitzonderlijk, maar wat mij nu, al 3 keer is overkomen is totaal nieuw voor mij.
De dromen die ik mij herinner (als dit al gebeurt is het direct na het ontwaken) heb ik altijd ervaren als een soort 'film'. Wel eentje waar ik zelf de 'hoofdrol in had, maar zonder de voor het 'gewone' leven kenmerkende zintuigen reuk en gevoel.
Gisteren had ik echter weer een ervaring met een droom waarin ik de sensaties lichamelijk gevoel en reuk echt heb ervaren.
Normaal gesproken droom ik over triviale onderwerpen als een feestje bij de buren, een probleem op het werk of een leuke vakantie die ik op dat moment 'in het echt' aan het plannen ben.
Deze 'serie' van 3 dromen waar 'gevoel' bij komt kijken, gaan over iets wat mij zelf ook verbaast.
Wellicht van belang te vertellen waar ze over gaan?
Ze gaan over extreem romantische momenten die ik deel met een collega, notabene. En ik wil even extra aangeven dat hier absoluut niets 'sexueels' mee bedoeld word. Verre van dat zelfs.
Daarbovenop komt nog dat ik, voor deze dromen, geen gevoelens had voor de vrouw in kwestie, maar na iedere droom wordt het verlangen om het gedroomde te ervaren wel steeds sterker.

Ik weet niet goed wat ik met de hele situatie aan moet en dat het een collega betreft, maakt het alleen maar ingewikkelder.
Ik zou advies heel erg op prijs stellen.

13 jaar geleden

Het is al uitzonderlijk dat jij nu zo droomt, laat staan dat er blijkbaar zo'n mooi persoon op jouw werk rondloopt.... Ik zou er voor gaan, wie weet, echte liefde is sterker dan iets als werk toch!! Heel veel succes!