Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

mijn exman wil zelfmoord plegen in mijn droom

13 jaar geleden

Ik droomde vannacht dat mijn exman aan de deur stond om afscheid te nemen van ons zoontje,omdat hij zichzelf "in zou laten slapen". Mijn moeder was er en dat stond hem niet aan en hij is toen kwaad weggegaan,omdat hij een hekel aan haar heeft.

Wat betekent dit in godsnaam?

Ik moet er bij zeggen dat mijn scheiding erg moeizaam is geweest en dat mijn zoontje nauwelijks een band met zijn vader heeft,omdat hij angstig is voor mijn ex. Mijn exman is niet nederlands en heeft het niet naar zijn zin in NL en blijft alleen hier vanwege onze zoon,maar die wil nauwelijks wat van hem weten, door zijn agressieve gedrag naar mij toe...

Het frappante was,toen ik wakker werd uit deze droom vannacht hoorde ik op dat moment op de radio het liedje"waarheen,waarvoor". Stiekem flitste er door mijn hoofd dat als mijn ex dood zou zijn,dat dat een hoop problemen zou oplossen,maar tegelijkertijd schrok ik ook weer van deze gedachte natuurlijk. Mijn beste vriend heeft 10 jaar geleden zelfmoord gepleegt en dat was vreselijk,dus ja dat gun ik niemand ook mijn ex niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

13 jaar geleden

Hoi blingbling

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche.

In dromen van vrouwen kan de eigen moeder ook de bewustwording van de vrouwelijke natuur zijn.

Vaak dromen we over onze zoon als we in het waakbestaan zorgen om hem maken.

Kijk maar of je er wat mee kan, dit zijn de betekeniisen van jou droom symbolen die ik vinden kon

Groeten H@ns.

13 jaar geleden

Hoi h@ns,

Bedankt voor je reactie!

Tsja ik ben inderdaad een moeder die bezorgd is om haar zoon, hij is pas 4 en nu al zoveel meegemaakt. Ik hoop dat ik nu sterk genoeg ben t.o. mijn ex om voor mij en mijn zoon op te komen. Het gaat steeds beter al blijft het moeilijk.....