Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ik ga trouwen maar droom over een andere jongen

Suus
12 jaar geleden

Momenteel ben ik 5 jaar samen met mijn vriend. Ik ben super gek op hem en was heel verliefd en nu een gevoel van intents houden van. We hebben samen een paar jaar zelfs in Zwitserland gewoond, maar inmiddels alweer half jaar in Nederland.
De tijd in Geneve was moeilijk voor mij. Daarom hebben we besloten naar Nederland te verhuizen. Mijn vriend wilde eerst nog blijven, maar is nu weer happy hier. In de tijd dat ik al naar NL wilde en hij niet, heeft hij me ten huwelijk gevraagd. Ik heb toen gezegd dat ik wel eerst naar NL wilde verhuizen om te kijken of het in NL ook nog goed zou gaan tussen ons. Omdat ik nu eenmaal minder in mijn vel zat.
Toen ben ik in Maart 2011 alleen gaan skien met vriendinnen (ik woonde toen nog in Zwitserland). Ik had ineens heel veel aandacht en er was 1 jongen die mijn aandacht had en andersom zo leek het. Ik heb er niks mee gedaan toen, maar ik leek wel helemaal opnieuw verliefd. Ik kon niet eten etc. Hoewel rationeel deze jongen eigenlijk helemaal niet bij me paste.
Eenmaal thuis begon ik mijn relatie met mijn vriend op de proef te stellen. Is hij wel de ware, etc. Ik was ineens van onze roze wolk af.
Ik heb toen nog met die jongen afgesproken, maar het gekke is als ik hem zie, dan vind ik er eigenlijk niet veel aan. Ik kan 100 redenen geven waarom wij totaal niet bij elkaar passen en vind hem niet eens echt aantrekkelijk. Mijn huidige vriend past beter bij me.
Ook toen ik hem op een feestje tegen kwam, durfde ik hem niet aan te wijzen aan een vriendin, omdat ik hem echt niet aantrekkelijk vond en zelfs beetje schaamde of zo.

Langzaam zakte het gevoel weg en ondertussen ging ik verder met mijn plannen om naar NL te verhuizen. Ook kwam ik erachter dat hij ook met een vriendin van mij zat te chatten en hij ondertussen ook aan het daten was met 100 andere meisjes, maar er 1 speciaal was voor hem (en dat was ik niet). Hij heeft hier inmiddels ook verkering mee.

Door mijn afstandelijkheid, zorgde dit wel dat mijn vriend meer zijn best deed en zonder mopperen naar NL ging verhuizen.
Dus ik zag het als iemand die mij een spiegel voor hield zodat ik assertiver zou worden en misschien meer ging geloven in mezelf. Dus ik dankte hem hiervoor en mijn relatie met mijn vriend ging weer heel goed.

Inmiddels zijn de trouwplannen ver gevorderd. Ik ga over 2 maanden nu trouwen (maar wel 1,6 jaar gewacht na aanzoek). Ik ben echt weer helemaal verliefd op mijn vriend.

Toch droom ik heel vaak over die jongen van ski vakantie. En vaak gaan de dromen over het feit dat hij aan het sjansen is met mij en ik vind dit leuk. Ik voel me sexy enz. Droom eindigt soms wel in het feit dat het daarbij blijft. Geen zoen of sex. Alleen de aandacht/ sjansen.
Het gevoel wat ik steeds over hou aan deze droom, zorgt ervoor dat ik soms verward ben en twijfel aan mijn gevoelens over mijn vriend.

Ik denk echt dat het niks met mijn vriend te maken heeft, maar iets met mezelf, maar ik weet niet wat. Kan een droomcoach me helpen te interpreteren wat dit mogelijk zou kunnen zijn? Welke les moet ik hier uit leren? Wat gebeurd er in mijn hoofd waardoor ik deze dromen zo vaak heb?

Bedankt!

at
12 jaar geleden

Volgens mij ben je je zodanig druk aan het maken over die jongen,
dat deze gedachten je ook volgen in je dromen.
Als je aan deze dromen minder aandacht zou besteden,
denk ik dat het wel zal overgaan.
Probeer voor het slapen gaan te denken aan de grote dag,
en maak plannen, bv welke muziek etc..

Veel succes en proficiat trouwens

Andi
12 jaar geleden

Ik denk dat je nog wat vrijheid wilt, en misschien ben je nog niet klaar voor trouwen en wil je wat flirten met andere jongens. En het heeft denk ik niks te maken met die jongen waarmee je in je droom bent. Zeg tegen je vriend dat je een weekje nog even alleen weggaat, zodat je even tot rust kan komen van alle stress van het huwelijk. En ik zeg niet dat je moet vreemdgaan of flirten met andere, maar gewoon even tot rust komen.