Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

rare dromen

stier
11 jaar geleden

Hi,

Ik ben nieuw hier en vroeg me af wat mijn dromen betekenen, in het kort, ik droom de laatste tijd super veel met een collega, ik droom dan dat we super verliefd hand in hand lopen, die droom voelt dan zo echt dat het net lijkt of ik echt zijn aanraking kan voelen. Soms wordt ik wakker en dan lijkt het of ik zijn hand nog in de mijne voel. Ik ben ook zo gelukkig in die droom, zo blij...

Het is niet zo dat ik verliefd ben op deze collega, er is iets dat wel maar het is geen verliefdheid. Ik ben gelukkig getrouwd en hij ook. Er is een connectie maar kan die niet plaatsen... Wie kan mij wat uitleg geven, misschien betekent het ook wel helemaal niets dat kan ook...

alvast bedankt

stier

J. Voskuil
11 jaar geleden

Hallo Stier,

Als ik je droom zo bekijk heb ik sterk het idee dat het niet iets met je collega heeft te maken maar alles met jezelf. Als je weet dat veel, zo niet alles, wat je ziet in de droom met jezelf te maken heeft is deze collega niet jouw collega maar jouw mannelijke kracht. Een mannelijke kracht is bijvoorbeeld daadkracht.
Je bent verliefd. Dat wil zeggen dat je steeds meer in balans komt. Jouw mannelijke en vrouwelijke krachten komen dan ineen. Dat je elkaar hand vasthoudt en ook voelt heeft te maken met jouw kracht.
Handen staan namelijk voor kracht.
Dat het je collega is in de droom in plaats van een man die je niet kent betekent dat je (nog) meer aandacht aan deze droom moet besteden. Het is echt een prachtige droom, de beelden zijn misschien verwarrend. Maar echt waar, het is een heel mooie droom. Yes.

Groetjes Jacqueline Voskuil.