Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Goede Vriendin jaloers maken door met iemand te zoenen

TanteTuttebel
10 jaar geleden

Hoi allemaal,
Ik droom de laatste tijd dat ik een goede vriendin jaloers probeer te maken door met een van haar vrienden te zoenen. In de droom is zij dan samen met haar vriend aan het knuffelen en gek aan het doen, en dan wordt ik ontzettend boos want ik wil een relatie met haar. Vervolgens zoen ik dan met een goede vriend van haar die ik niet aantrekkelijk bind, maar gewoon in de hoop dat ze dan jaloers wordt dat iemand anders zoen dan haar. En dan laat blijken dat ze mij ook wilt.

In het echte leven vind ik haar wel knap en we hebben voor de grap wel eens gezoend, maar verliefd ben ik niet. Ik vind het juist ontzettend leuk voor haar dat ze zo'n goede relatie heeft en kan goed opschieten met haar partner. Ik snap dus totaal niet waarom ik in mijn dromen zo jaloers doe. Hoop dat iemand mij kan helpen

angel12345
10 jaar geleden

AL ben je in het echte leven niet jaloers. Deze droom geeft aan dat je onderbewuste toch een angst heerst. Een angst om haar kwijt te raken of minder aandacht te krijgen? Een man zoenen betekend dat je je mannelijke eigenschap meer in balans moet brengen met je vrouwelijke eigenschappen. (boos worden is een mannelijke eigenschap) Ik kan me voorstellen dat jouw vriendin zulke goede vrouwelijke eigenschappen heeft en deelt met jouw dat je daardoor goed in balans was. Nu zij deze vrouwelijke eigenschappen, knuffelen en genegenheid aan haar vriend schenkt, mis jij dat. Het is dus van belang dat je jezelf met meer liefde en genegenheid behandeld. Al gun je haar in het echte leven dit geluk, toch is deze droom niet zomaar (zoals geen één droom) Zie www.ikhebgedroomd.info voor meer informatie. Hartelijke groetjes