Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verliefd

David van Reizenwijk
8 jaar geleden

Beste Dromers,

Vorig nacht heb ik gedroomd over een meisje waar ik gemengde gevoelens over heb. Soms vind ik haar echt super leuk, maar soms ook weer niet. In mijn droom zat ik in mijn klaslokaal naast haar, we zaten heel romantisch te zoenen midden in de klaslokaal. Na dit zaten wij de heletijd met elkaar te kleffen en mekander verliefd aan te kijken. Ik had in mijn droom echt een goed gevoel over haar. Eenmaal wakker dacht ik shit, het was maar een droom. Ik filosofeerde gelijk over haar en mij. Die dag was ik erg verliefd op haar en ik denk dat dat nu ook zal blijven. Ik denk echt de heletijd aan haar. Ze praat meestal tegen mij in de klas , maar ik weet dan niet wat ik terug moet zeggen dus kijk ik maar verlegen weg met een zielig antwoord zoals: 'Ja haha'.

Hebben jullie enige tips of commentaar?
Ik hoor graag van jullie

Gr,

David

8 jaar geleden

Wanneer je droomt over liefde, heb je behoefte aan aanvulling in je leven. Er heerst een kleine leegte in je die je wilt invullen door een gevoel van liefde. Een afleiding omdat je leven misschien wel een beetje gewoontjes is, wat een sleur kan worden.
Je droom geeft je een meisje, waar je verliefd op bent en waar jij je handen vol aan hebt. Een meisje kan ook het vrouwelijke deel in jou symboliseren. De zorgzaamheid voor elkaar zijn vrouwelijke eigenschappen.

8 jaar geleden
Beheerder

Verliefdheid is als een obsessie.
Je projecteert iets en daarmee smeedt je een virtuele band.
Maar bedenk eens wat je mist in jezelf?
Het animabeeld is meestal de oorzaak van verliefheden.
Je verliest dus je hoofd en zit te dagdromen.
Dat is niet ongevaarlijk.

Verliefdheid is nog geen liefde.
Liefde is van een heel andere aard en rijper.
Het gaat ook meer om de verschillen accpeteren dan de overeenkomsten te zoeken.