Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Mijn droom:
Ik loop naar een winkelcentrum waar ik een groepje meisjes van 13 jaar tegen kom die ik niet ken ik ga naar binnen komt er 1 van die meiden achter me aan die vraagt:mag ik je aftrekken? En voor ik antwoord kan geven zoent ze me en dat voelde zo goed dat ik meteen verkocht was en ja zei. Sindsdien hebben we 2 keer seks gehad en toen gingen we op kamp weet niet waarvan is het kamp is op een eiland met ergens in het bos een verlaten hut en daar gaan we s'nachts in en hebben de hele nacht seks en toen werd ik wakker
Ik ben zelf trouwens een jongens en 13 jaar
Hi, hi, je hormonen spelen hier op. Het kan een verwijzing zijn naar onderdrukte sexuele verlangens en je behoefte aan fysieke en emotionele liefde. Een bos vertegenwoordigt leven, vruchtbaarheid, verjonging en vergankelijkheid.
Bedankt
Esme
Wat denk je dat ik hier het beste aan kan doen?
Je kan er niets aandoen. Dit is iets natuurlijks. Wel meer mensen dromen over seks.
Als je het meisje in het echte leven leuk vind, is het niet raar om dit te dromen.
Tot het midden van de 17de eeuw was vrijwel iedereen in Europa ervan overtuigd dat seks gevaarlijk was, dat het de maatschappij kon ontwrichten. Seksualiteit moest daarom met man en macht beteugeld worden. Ze dachten dat je door seks ziek werd. Maar in 18e eeuw waren deze gedachten over.
Als je in de pubertijd bent gaat je lichaam veranderen en hormonen nemen de overhand. Soms zie je dat de hormonen flink hun werk doen, door de jeugdpuistjes die sommige mensen in hoge mate krijgen.
Ik ken het meisje niet echt en vind ook niemand leuk
Beheerder |
Deze dromen kunnen naast hun natuurlijke erotiek ook voortkomen door Anima fixaties in hun meest primitieve vorm.
Je bent veel te jong voor hogere Anima manifestaties en daarom steekt het in erotische uitingen.
Maak je niet druk. Het zijn gewoon je hormonen. En het is allemaal nieuw voor je. Het meisje is een fantasie. Niets bijzonders.
Oke
Beheerder |
De Anima is het vrouwelijke beeld van de ziel. (innerlijke wederhelft)
Er gaat een enorme fascinatie vanuit, maar kan ook heel gevaarlijk zijn. (regressie en fixatie)
De sirenen lokten de argeloze zeelieden naar de rotsen.
Ze kan iemand als femme fatale misleiden en in het verderf storten.
Of seksueel uitputten (Chinese vossenziel)
Maar daarnaast kan ze een femme inspiratrice worden in beste zin en een man tot aan de toppen van zijn kunnen brengen.
In het begin is zij de trickster, verleidster en gefixeerd op het erotische vlak.
Lees Parcival. Chretien de Troyes.
Vooral Jung heeft het vrouwelijke archetype uitgebreid behandeld.
Het is overal te vinden in alle mythes, legenden, literatuur, films, gedichten vooral, kunst, religie enz.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Sheherazade bedankt,
Vertaling van de terminologie: De Anima zijn de vrouwelijke eigenschappen in jezelf. Deze eigenschappen zijn onder andere het verzorgende, creatieve, intuïtieve, kwetsbaarheid en emotionele. Deze eigenschappen zijn als jongen in ontdekking. Want een jongen heeft meegekregen dat hij stoer moet zijn, vechterslust moet hebben en verder niet te emotioneel mag zijn.
Maar de vrouwelijke kant ontdekken kan problemen met zich meebrengen, omdat het nieuw is. Een mythologisch verhaal is dat de sirenen (ofwel gevaarlijke zeemeerminnen) de zeelieden naar de rotsen toe leiden, wat een enorm risico met zich mee bracht. De lok van een vrouw (of seksuele) kan heel verleidelijk zijn.
Wat tijdens deze droom gebeurd bij Maxdeller is dus, dat hij zijn van de vrouwelijke kant in zichzelf ontdekt. Maar dit ontpopt zich in erotische beelden.
De Chinese Vossenziel is voor mij onbekend. Ook de femme inspiratrice is nieuw voor mij. Klopt mijn vertaling een beetje?
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Hoi Esme
Keurig vertolkt.
In China kent men de vossenziel dat heeft zijn pedant als Incubus of succubus bij ons (mannelijk. vrouwelijk.)
De vossenziel put mannen uit in natte dromen en seksuele of erotische obsessies.
Een femme inspiratrice is de inspirerende Anima in haar hoogste vorm.
Kan zowel kunstzinnig, spiritueel, edelmoedig, fijnzinnig, toegewijd zijn.
Ook muze en eeuwige geliefde, object van verering.
Vergelijk Dante met zijn Beatrice.
Nog hoger de Sophia als de eeuwige wijsheid.
Percival was de reine dwaas die geen vragen durfde stellen in de graalburcht en daarmee een vreselijke beginnersfout maakte. (inwijding/ initiatie) Pas na eindeloze omzwervingen (queeste) vindt hij door zijn paard de weg terug.
Percival betekent midden door het dal (van de liefde)
Condwiramurs is zijn gids in liefdeszaken. Maar ook zij is eerst als de heks Cundri een van de manifestaties van de negatieve anima.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
De vossenziel zijn de inwendige geesten en demonen. Incubus de mannelijke demonen en succubus is paring met het vrouwelijke. En dat kan mannen uitputten. Is het misschien daarom dat priesters en monniken celibaat (niet aan seks doen) zijn?
Een Femme inspiratrice is de verering van het vrouwelijke; de Godin.
Een mythologisch verhaal is Percival (één van de ridders van de ronde tafel van Koning Arthur) en was de reine dwaas die geen vragen durfde stellen in de graalburcht en daarmee een vreselijke beginnersfout maakte. (inwijding/ initiatie). Waar maakte hij een fout in tijdens de inwijding? Condwiramurs was de vrouw van Pericival. Voordat zij Percival vrouw werd, was zij als een spin namelijk een heks.
Sheherazade, hier laat je zien dat je op verschillende levels denkt. Je vertelde al dat sommige mensen je niet begrijpen. Soms is een vertaling nodig, want je bent heel ver in je denken.
Beheerder |
Hoi Esme
Het is niet altijd eenvoudig om een en ander te verduidelijken, want hoe kun je zoveel jaren kennis en inzicht in een paar regels weergeven of comprimeren, dat is onmogelijk.
Ik hou met zoveel opties rekening en dan nog. Desondanks besef ik mijn beperkingen, want hoe verder je komt, hoe meer je beseft nog niets te weten.
Ze vinden mij weleens moeilijk te begrijpen, maar begrijpen niet hoe moeilijk het voor mij is om eenvoudiger te zijn.
Daarnaast is mijn taalgebruik of omschrijving van begrippen voor mij niet ongewoon moeilijk of opzettelijk ingewikkeld, maar helaas soms abracadabra voor velen.
Zoals Jung eens schreef: "de charme van de eenvoud is helaas hopeloos ontoereikend om het geheel weer te geven".
Je kunt soms hoogstens iets aantippen en daarmee moeten ze maar verder zoeken.
Het celibaat is een kunstgreep. Tot aan de 11e eeuw konden geestelijken, priesters, pausen gewoon gehuwd zijn of sexuele relaties hebben.
Het celibaat is afgedwongen voornamelijk om rechten af te nemen en erfrechten in de wacht te slepen.
Bovendien was daarmee de zorg voor een partner verdwenen voor de kerk.
Het celibaat is verder een tamelijk universeel verschijnsel. Wie zich geheel wil wijden aan de geestelijke inkeer kan zich niet bezighouden met erotische fantasieën.
De onzin van de seksuele onthouding is door de christelijke kerk afgedwongen.,
In de oudheid was seksualiteit geheel geïntegreerd in de religie.
Maar met de opkomst van het patriarchaat werd de vrouw in een kwalijk hoekje weggezet.
De vrouw kreeg de schuld van de verzonnen "erfzonde".
Metafysisch en symbolisch was dat immers een aanklacht.
Seks was een soort broodnijd met God als schepper.
Zelfs de katharen meenden dat met seks men gebonden bleef aan het leven in zonde n.m het vlees en de Demiurg.
De geestelijke perfectie kon men slechts bekomen met het afzweren van seks en de "endura".
Dat daarmee een levensvijandige houding werd nagestreefd zal duidelijk zijn.
Toch huldigt men in andere religies of ideologieën ook het celibaat als ideaal.
Seksualiteit staat haaks op geestelijke ontwikkeling.
Ben het daarmee niet eens.
Tantra b.v. beoefend seksualiteit als springplank naar spirituele ervaringen door het inhouden of anderszins sturen van het orgasme naar de kruinchakra.
Seksualiteit is een van de grootste krachten. (libido)
Dat seksualiteit in de oudheid een sacrale aangelegenheid was bewijzen de tempeldansen.
Ook het huwelijk als sacrale beleving onderstreepte dat.
In b.v. de Islam is de gemeenschap een voorproefje van het paradijs.
De vereniging van het mannelijke en vrouwelijke vinden we terug in de alchemie als hermafrodiet.
Waarmee een totaalbeeld ontstaat en heelwording (healing).
2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Citaat: Tantra b.v. beoefend seksualiteit als springplank naar spirituele ervaringen door het inhouden of anderszins sturen van het orgasme naar de kruinchakra.
Tantra is grenzen stellen. Het is een kunst om op tijd te stoppen (wat niet meevalt). Zodat de seksuele energie de cerebro (hersenen) kan bereiken. In de ayurveda simuleren ze het orgasme doormiddel van een therapie wat voor volledig ontspanning zorgt. Het is de Shirodhara; met behulp van een trechter worden warme oliën op het voorhoofd, al liggend, gegoten. De voorhoofdchakra krijgt de extase als die van een orgasme. Ik vind tantra eigenlijk ook een oponthoud. Waarom mogen wij niet als primitieven rond lopen. Dat is toch de natuur? Waren de ridders van de ronde tafel celibatair?
Beheerder |
Neen de meeste ridders leidden zelfs een liederlijk leven.
Lees Huizinga Herfsttij der Middeleeuwen.
Ridders waren niet zelden Jan zonder land, die met hun strijdlust bezit en aanzien hoopten te verwerven.
Vaak hadden ze onvoldoende geld voor een paard of lijfknecht, schildknaap en uitrusting. In je eentje kon je niet eens op een paard klimmen met een ton aan uitrusting. Door buitmaking moesten ze vaak hun bestaan verzekeren.
Dat ze kuis zouden zijn is fictie. Het is een geromantiseerd ideaalbeeld, dat ook door de religie werd opgedrongen als vroom icoon van hoge adellijke zedigheid. Dat ook die adel niet kuis was is algemeen bekend. De grootste schurken en dellen zijn soms zelfs heilig verklaard.
Op zich is er niets mis met seksualiteit. Maar het is ook een grote bekoring die afleidt van een geestelijk leven. Toch hangt er maar van af waar je in gelooft, want rabbi's bijvoorbeeld moeten zelfs gehuwd zijn. Van een aantal "heiligen" is bekend dat ze seksuele relaties onderhielden.
De heidenen/ paganisten/ animisten vierden zelfs de seksualiteit in uitbundige feesten.
Uit Rome zijn de Lupercalia te noemen, echte vruchtbaarheidsfeesten waarbij priesters naakt door de straten renden slechts gehuld in repen bokken- of geitenhuid (denk aan de Faun en Pan) en met zwepen van huiden. Een en ander schertsend, want het moest juist de lust opwekken. Na de winter moest immers het leven worden gewekt. De Kelten kenden hun Beltanevuren en dansten naakt om massaal te copuleren.
Met de zweep of roede, twijgen (zwarte Piet) berkentakken (Berserkers) enz. moest de bloeddoorstroming op gang komen.
Seksualiteit is natuurlijk een elementaire levensvoorwaarde.
Het verzet tegen de seksualiteit kwam voort uit het afwijzen van het leven als in strijd met het geestelijke streven. (het vlees is zwak)
Nachtelijke lozingen werden Pollutio genoemd en vormden een doodzonde, zoals ook het onaneren waar je ongeveer alle kwalen van de wereld van kon krijgen.
3 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.