Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
Ik had laatst een droom die ging zo:
Ik was op school in een klaslokaal met een jongen die ik een paar maanden geleden had ontmoet en ook wel leuk vond maar niet zo heel erg leuk als van ik wil een relatie met hem. Dus wij waren in dat lokaal en er was een bank en daar zaten we op en de leraar ging de hele tijd weg en kwam steeds terug en toen begonnen we elkaar aan te raken en te strelen enzo. En als de leraar binnenkwam stopten we gelijk en dat ging zo een paar keer door en toen gingen we knuffelen en gaf hij mij een zoen op mijn hals en later ging ik hem ook oraal bevredigen. En toen werd ik wakker
Weet een van jullie wat de betekenis is van deze droom? Ik kan het namelijk niet vinden.
Groet Frank
Frank, je naam suggereert dat je een jongen bent. In het klaslokaal leer je levenslessen. Homo zijn is acceptatie van je mannelijke als vrouwelijke zijn. Je omarmt dat je bent zoals je bent. Een bank is een comfortabele zitplaats. Een echte loveseat. De leraar is als een soort scheidsrechter. Hij brengt je wat bij en corrigeert je. Toch stop je als de leraar er is. Dus zal hij je waarschijnlijk geen liefdeslessen geven. Stopte je uit beleefdheid?
Ik weet niet, Frank, of je een jongen of meisje bent. Ben je een meisje dan heeft de droom een andere betekenis. Want dan is het zoenen en strelen acceptatie van je mannelijke eigenschappen. Je ontdekt je assertiviteit, vechterslust, rationeel denken, probleem oplossend enz. Allemaal mannelijke eigenschappen.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Ja ik ben een jongen en val inderdaad ook op hetzelfde geslacht (bi). En we stopten omdat het nogal genant was als je leraar staat te kijken als je ligt te zoenen en te knuffelen met iemand die je leuk vind. P.S: Bedankt voor de reactie
Het is ook een beetje een wensdroom en een soort verwerking(sdroom) van je gevoelens. Leuk hoor, dat je die jongen leuk vind. Best spannend allemaal. Succes!
Beheerder |
Denk dat de leraar hier het geweten is dat een rem zet op je sluimerende erotische wensen en lusten.
Hoewel er veel aan het veranderen is, blijft een homoseksuele relatie nog altijd beladen met taboes.
De leraar vervult hier een strenge ouderrol, ook maatschappelijke rol, of rolpatroon, conservatisme.
Het gaat immers om discipline.
Onder het knuffelen ga je over naar orale bevrediging. (Nou nou, en dat op school).
Misschien gaat het hier meer om het doorbreken van angst en schaamte. (uit de kast komen)
Maar het onbewuste is op zich ook een leraar.
Oraal bevredigen is niet iets wat bij een studie hoort. Al is het aanhoren van lessen ook een vorm van orale opnamen, we spreken immers over "oreren". (*Het "orale type" van Freud bestaat uit louter lustbeleving)
Het is niet gepast en dat laat weten dat er iets niet spoort.
Niet dat ik je voorkeuren veroordeel.
Maar je moet bij een droom altijd afvragen of het normaal is wat er gebeurt. Hier het ontbreken/doorbreken van geremdheid. De andere jongen kan een kant van jezelf zijn waarmee je koppelt. Je zou het als een orale bevruchting kunnen zien. Verboden lusten zijn vaak het meest bevredigend.
Bijna alsof je het opzoekt in de exhibitionistische provocerende spanning tussen inhouding en orgasme. (fetisjisme/ strenge ambiance)
In de alchemie komt een beeld voor dat op standje 66 lijkt. Dat lijkt bijna pornografisch, maar beeldt heel concreet een cyclus uit, vergelijkbaar met Jin en Yang. Zoals Indische goden beelden ongegeneerd de copulatie uitbeelden van het mannelijke en vrouwelijke, (scheppende/ontvangende) in eeuwige relatie.
Je zou kunnen stellen dat je van een rationele naar een erotische houding overgaat.
Dus ook naar een meer emotionele/ passionele instelling.
Maar zo'n relatie moet wel boven pure lustbeleving uitkomen, anders is er geen liefde of hogere ontwikkeling gaande. (Het meer vrouwelijke.) Liefde is natuurlijk veel meer dan een vrijage en seks.
Het gaat hier ook om uitwisseling van energie/libido.
Een school gaat meestal over levenslessen.