Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over vriend en meisje

16 jaar geleden

Hoi hoi,

Laatst droomde ik dat ik door een groots bos aan het rennen was,
op een gegeven moment zag ik mijn vriend in de verte ook rennen met een meisje..
hand in hand.

Ik rende achter hen aan om te zien waar ze heen gingen.
Ze stopte bij het water, waar mijn vriend haar hielp om over het water heen
te komen doormiddel van over stenen te lopen die in het water lagen.
Toen hij mij zag reageerde hij niet op mij en dacht hij dat ik het wel alleen zou
redden.

Toen ik voor mij keek zag ik een enorme krokodil liggen die steeds dichterbij kwam.
Mijn vriend stond ineens voor mij en sloeg op de neus van de krokodil zodat hij weg
zou gaan.
Het enigste wat ik me hierna kon kan herrineren is dat ik in de lucht keek en de
zon door de bladeren van de bomen zag schijnen..

Weet iemand wat hiermee bedoelt zou kunnen worden?

15 jaar geleden

Hoi Eekje.

Het bos is het symbool van het geheimzinnige, het domein van het onbewuste. Soms komen we van het één in het andere avontuur terecht als we in de droom door een bos lopen.

Het water dat we in de droom zien of gebruiken kan symbool staan voor reiniging, nieuw leven maar ook de dood.

Soms is de krokodil de moderne versie van de draak (zie aldaar), maar meestal duikt hij in dromen op van personen die in het dagelijkse leven nog niet de juiste houding hebben gevonden. Ze weerspiegelt verder ook de hardheid van de wereld om ons heen. Het laat ook zien dat onze medemensen berekenend, koel en gevaarlijk kunnen zijn en dat zij geheel onverwachts toe kunnen slaan als zij uit zijn op eigen voordeel. Valt de krokodil ons in de droom aan dan moeten we in het waakbestaan oppassen voor vijanden die geheel onverwachts toe kunnen slaan.

De strijd tegen een draak is meestal de strijd tegen de animale kant van de seksualiteit. Soms is de draak onze eigen moeder of vader die weigert ons af te staan aan een levenspartner. Soms is de draak het symbool van het verslindende aspect van de liefde. Wie tegen een draak vecht, is meestal in gevecht met zichzelf.

De zon staat symbool voor de positieve mannelijke en scheppende kracht van onze eigen ziel. In vroegere tijden was de zon de hoogste hemelgod er bestond. De zon schenkt leven maar neemt het ook.

Zomaar een paar woorden uit je droom, kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

jady Lopes
15 jaar geleden

Ik droomde dat een krokodil in mijn slaapkamer in kwam in bij min en me zoontje in bed ging liggen heel dicht tegen me aan en ik voelde zijn warmte en zijn adem ,ik bleef heel stil liggen en zo dat hij mijn niet zou op eten en in mezelf zat ik te denken hoe ik hem me bed uit kon krijgen opeens dacht ik pak zagjes de kussen die aan mijn voet einde lag en ik gooide hem me kamer uit want me steur stond open en hij reageerde daarop en ging gelijk daar op af ik stond op en deed gauw me deur dicht.

wat beteken dit? kan iemand mij deze droom uitleggen.

14 jaar geleden

Vroeger droomde ik heel vaak dat er een krokodil onder mn bed zat, hij deed niks, maar maakte me wel bang. ik durfde niet uit bed te komen.
op gegeven moment kwam de droom niet meer terug.

Michael
13 jaar geleden

Ik droomde dat ik in een hotel was vol met krokodillen. Ze waren bedreigend en het was een gevaar om in de kamers te zijn.
het lukte om me in het hotel te bewegen maar het was gevaarlijk. Uiteindelijk was ik de hal van het hotel en lagen de krokodillen mt hun kop ondersteboven halfopen gebraden voor me. De damp kringelde ervanaf!
groeten, Michael