Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verliefd

Dadine
15 jaar geleden

Er is een jongen die ik al een tijdje leuk vind.
Toen ik op straat liep kwam hij met de fiets voorbij en draaide zich om en keek naar mij. Ik weet niet of dit iets wil zeggen maar sindsdien kan ik het niet meer uit mijn hoofd krijgen en deze nacht heb ik over hem gedroomd.
Toen ik opstond wou ik direct weten wat deze droom wou zeggen.

Ik droomde over hem maar hij was zo anders dan in het echt. In het echt is hij vriendelijk en rustig en in mijn droom was hij heel luidruchtig.
Ik droomde dat hij een toneelstuk wou opvoeren maar 1 acteur te weinig had. Ik zat in de zaal en hoopte dat hij mij er niet uit zo kiezen en omdat ik te verlegen zou zijn om een woord uit te brengen. Opeens pikte hij er mij toch uit en ik voelde dat mijn keel dichtkneep en geen woord kon uitbrengen. Ik zou een tekst moeten voorlezen en ik had al mijn moed bijeen geraapt om het zo goed mogelijk te doen. Opeens riep er iemand iets dat het theater toch niet zou doorgaan en toen werd ik wakker. Ik vond het zo jammer dat mij droom gedaan was.

Weet iemand wat deze droom kan betekenen?

Achmea-kennisquiz
15 jaar geleden

Als je droomt over een toneelstuk, of acteren, betekent dat: Dat iemand in jou omgeving, zich anders voordoet, dan hij/zij werkelijk is. Die gene neemt een rol aan als het ware. Dat had ik hier op het droomwoordenboek gelezen. Dus mischien is die jongen, waar jij verliefd op bent, helemaal niet zo lief en aardig als jij denkt.

Dadine
15 jaar geleden

Nee, ik denk niet dat die jongen een tweede gezicht heeft ofzo.

Het gekke is dat vroeger als ik ook gek was op een jongen dat die in mijn droom ook altijd anders waren, ook van uiterlijk en zo.
En in het echt toen die jongens geen vlieg kwaad.

Dadine
15 jaar geleden

Een droom over een theater weerspiegelt hoe je in het leven staat. Wat er op het toneel gebeurt is feitelijk een verbeelding van je eigen fantasieën en verlangens. Wanneer je zelf in het theater staat, suggereert de droom of je wel de juiste rol in het echte leven toebedeeld is.

Ik heb zelf een relatie op dit moment maar ik ben er niet zo gelukkig in. Hij is smoor op mij maar ik niet zo op hem. Ik denk altijd aan die andere jongen. Misschien is het dat wel wat die droom wilt zeggen: dat ik pieker of mijn vriend wel de ware is.