Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mijn ex

sander
15 jaar geleden

ruim 2 jaar geleden heb ik een relatie gehad met een meisje en het was een hele speciale en ook zeer intense liefde tussen ons.
hij duurde helaas maar kort, zij maakte t uit met een hele rare reden, eerste week nauwelijks gegeten enzo je kent het wel.
daarna is de tot nu toe moeilijkste periode van mijn leven geweest.
zij kwam al heel snel terug bij me aankloppen, ze had het fout ze wilde helemaal niet bij me weg.
al snel veranderde alles in een soort van knipperlicht achtige relatie waarmee ik helemaal niet gelukkig was.
op school zagen we ons dagelijks ma ons gedrag was niet bepaald normaal meer en contact recht op de man af was moeilijk
dan eindigt je school en breekt de vakantie aan.
ik was er toen helemaal klaar mee, je weet wel einde van het jaar proberen alles een plaats te geven en genieten van de zomer.
en dan door met je leven, op dat moment geslaagd met de nieuwe school en de nieuwe kansen in het verschiet.
aan het einde van de vakantie veranderd het echter, alweer.
we deden veel sms'n samen en ik ontving er 1 van haar.
we hebben de beschikking over veel smsjes dus je raakt aan de praat maar niet echt veel interessants
na een tijdje weer wat actiever contact te hebben stopt het weer, net zo als dat het begon.
school breekt aan leert nieuwe mensen kennen en langzaam kwam ik weer in mijn normale doen. (zoals 2 jaar geleden)
en net zoals het eindigde begon het weer met sms'n
later ook praten op msn, veel dingen gingen over "toen we nog wat hadden"
uiteindelijk liet zij eruit rollen dat ze totaal niet over me heen is en nog steeds een nieuwe relatie wilt.
ik heb het op me laten bezinken en heb uiteindelijk toegegeven dat ik ook niet helemaal over haar heen ben
we toen afgesproken om het langzaam aan te doen, gewoon contact houden praten en vanzelf zou alles dan weer langzaam in elkaar schuiven
maar echter al snel valt het contact half weg vanwege school werk en dergelijke zaken.
precies in de fase dat ik dacht ermee klaar te zijn, begin deze week gebeurd voor mij iets heel onverwachts.
ik droom van ons samen, het lijkt op een van de mooiste momenten die we 2 jaar geleden hadden.
het lijkt bijna echt.
we liggen op bed en kijken wat tv, na een reclame vraagt ze uit het niets hoe kan ik jou ooit krijgen?
waarop ik niets weet te zeggen en haar meteen zoen. opt moment dat ik haar smaak in mijn mond heb
en het gevoel krijg wat ik er altijd bij kreeg, word ik wakker.
balend, het was maar een droom.

kan dit een voorbode zijn?
of heeft het iets heel anders te betekenen?

B.
15 jaar geleden

heej

goh, wat lijken onze verhalen op elkaar.. al ben ik dan een meisje. in ieder geval, mijn ex had precies hetzelfde. uitmaken om een vage reden, ik 3 weken heel slecht gegeten, vervolgens klopte hij weer aan, sms'en, besluiten alleen vrienden te blijven, me vervolgens toch weer opzoeken, idd ook een soort knipperlichtrelatie, maar nu uiteindelijk is het contact dan helemaal weg. ongeveer een weekje terug heb ik over hem gedroomd, al is er niks gebeurd in die droom. ik kocht een treinkaartje op het station en ineens voelde ik een warme hand op me rug, een soort straling zegmaar. ik draaide mij om, en het was m'n ex. het was een heel apart gevoel, het was ook voor het eerst dat ik zulk echte gevoelens in een droom had. ik en mijn ex stonden tegenover elkaar en deden niets, we keken alleen naar elkaar. Vanaf dat punt hield het op.

op deze site legden ze het uit, dat als je droomt over je ex dat het kan komen doordat je nu net zulke gevoelens hebt voor iemand anders, en dat het dan weer naar boven komt. dat zou best kunnen. Ik heb nu een nieuwe leuke vriend waar ik minstends zoveel van hou als dat ik van mijn ex deed, al heeft mijn ex toch een heel speciaal plekje voor me.

ik denk in ieder geval niet dat het een soort voorbode zal zijn, tenminste, ik geloof niet zo in voorspellende dromen. alleen in dromen die uitingen geven aan je emoties en verlangens.

15 jaar geleden

hoi,
bedankt voor je reactie, het zou best waar kunnen zijn wat je zegt,
alleen is die persoon niet echt aanwezig in mijn leven op het moment

verder zag ik nog dat iemand zei dat zulke dromen misschien komen omdat je bepaalde dingen (waarover je droomt)
dat je die mist in het echte leven, wat absoluut klopt in mijn geval

Sander

Josephine
15 jaar geleden

Hallo,

Veel verhalen komen mij bekend voor, Mijn relatie met mijn ex is ongeveer een jaar geleden stukgelopen, ik ben bij hem weggegaan omdat hij ontzettend met zichzelf in de knoop zat en daardoor hij het erg moeilijk vond om in een relatie te zitten. Uiteindelijk heb ik voor hem de knoop doorgehakt, met veel verdriet als gevolg. Ik heb hem sindsdien niet meer gezien en maar af en toe gesproken, heb hem nu alweer een hele tijd niet gesproken en gehoord dat hij in een phygiatrische inrichting zit. Ik heb sinds 6 maanden een nieuwe vriend en alles verloopt vlekkeloos. Mijn huidige vriend heeft mij erg gesteund in de tijden dat ik bij mijn ex vriend wegging. Sinds die tijd droom ik nog steeds over mijn ex, eerst dat we nog samen waren, wat ontzettend fijn voelde. De laatste tijd droom ik dat hem kwijt ben, ik ben bijvoorbeeld op een feestje of in een buurt, dan kom ik langs zijn huis en hij is weg, ik vraag het iedereen in mijn droom maar niemand weet waar hij is. Hij is dan weg, en ik kan hem niet vinden. Ik zoek overal maar ben hem echt kwijt. Dit is zo'n rotgevoel, alsof hij dood is.

Iemand enig idee wat dit betekend?
Zou een grote hulp zijn want word er nogal twijfelachtig over in mijn huidige relatie.

xxx

lisetje
15 jaar geleden

Hej!Toevallig kwam ik op deze site terecht en lees ik dat meer mensen dromen hebben over hun ex dat twijfels naar boven brengt.
Ik ben 2 en half jaar samen met iemand geweest,ik ga het hele vehaal niet vetellen,maar uiteindelijk heb ik het uitgemaakt. Ik dacht echt dat ik zonder hem wilde.,.Dit was in maart 2008. Nu..bijna 2 jaar later,zit ik er nog steeds vaak mee..Hij heeft een nieuwe vriendin,ik heb een nieuwe vriend,maar toch...
Ik weet nog dat het een keer uit was tussen ons,door een fout van mij..waar ik verder niet op inga. In ieder geval,een van de ergste nachten van mijn leven..tot ik uit het raam keek en een schietgebed deed,ik ben namelijk van huisuit religieus. `Alsjeblieft asjeblieft,ik hou zoveel van hem,komt het goed met ons,horen we bij elkaar.' wwaarop ik een vallende ster zag. Ik wist het meteen..het kwam goed. en serieus een week later gngen we toch op date en haddden we weer wat. FJOEW. Maa goed,een paar maand later maakte ik het alsnog uit dus.. Ik kreeg hier al snel spijt van,maar het was te laat..en dat vind ik nog steeds erg. Toen een jaar na het uitmaken,.ging ik dromen..over hem..terwijl ik op dat moment niet met hem bezig was,en ik had ook niemad anders ofzo..en toch elke keer weer hem.. of zijn familie..en dat voelde goed. Nu denk ik er vaak aan,.en op de een of anderemanier denk ik vaak: Zouden we dan toch nog weer samen komen? Ik weet het niet meer..maar van diedrome..daar kn je soms ook gek va worden =(

meisje20
15 jaar geleden

hey sander!! als ik jouw verhaal zo lees denk ik eerlijk gezegd niet dat het met een soort van voorspellende droom te maken heeft. Je hebt duidelijk nog gevoel voor dit meisje en zij ook voor jou. Er is duidelijk aantrekkingskracht tussen jullie, maar toch stoot ''iets'' jullie weer af. Waarschijnlijk omdat zij niet ''het'' meisje voor je is?? denk ik dan uit dit verhaal maar ik denk dat je zelf het best deze vraag kunt beantwoorden want ik ken jullie natuurlijk niet..maar dat denk ik aan de hand van jouw verhaal. Jullie maken hele leuke tijden mee en elke keer als je weer hoopt dat het de goede kant op gaat, gaat het juist weer de verkeerde kant op. ik denk dat je droom te maken heeft met het feit dat je verlangt naar een meisje die zegt dat ze je wilt omdat ze van je houdt en die echt voor jou kiest. Dit hoeft niet perse betrekking te hebben over het meisje waarover jij het hebt in dit verhaal. Je bent op zoek naar liefde en naar iemand die jouw liefde beantwoordt. Jij zegt in je verhaal dat zij tegen je zegt van hoe kan ik jouw krijgen. je bent waarschijnlijk gewoon naar vastigheid op zoek. als ik jou was zou ik niet zo van je droom uitgaan..ga je gevoel na voor haar..je vindt haar misschien heel leuk, maar zie je jezelf over 10 jaar nog met haar samen? en mocht je antwoordt ja zijn, vraag jezelf dan af..wordt ik hier gelukkig van...ze speelt onwijs met je gevoel..praat eerst eens goed met haar zeg wat je voelt en hoe jij er over denkt...en laat haar dr verhaal doen...dan zul je zien of het gaat de goede kant op...of je kunt het voor jezelf afsluiten...succes!