Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over de ware?

Stef
15 jaar geleden

Hallo, ik ben net wakker geworden van een super mooie geweldige droom.
In het echt heb ik soort van een vriend die woont in Engeland, Ik heb hem paar keer gezien en voorheen hadden we 4 jaar contact op msn.
Maar het klikt echt super goed tussen ons.

Nu ging mijn droom over dat ik thuis kwam en ik zag hem staan, toen rende ik op hem af en sprong in zijn armen en begon hem te zoenen. Alsof ik hem jaren niet meer had gezien. We gingen naar binnen namen een glas cola en gingen naar me kamer op bed tegen elkaar aan liggen en zoenen (geen seks) even later gingen we wandelen en vroeg hij of we naar de kroeg gaan.

Klinkt natuurlijk als de perfecte droom over je geliefde maar ik vond nu dit op de site: Als je droomt over liefde of dat je verliefd bent, duidt op intense gevoelens die je overbrengt van een echte relatie uit je wakende bestaan. Het wil zoveel zeggen dat je tevreden bent met wat je hebt en waar je bent in het leven.

Betekend dat hij nou de ware is? of dat ik gewoon verliefd ben?

XxX Stef

15 jaar geleden

Hoi Stef

De herberg of een kroeg is het huis waar we als vreemde heen kunnen gaan als we eenzaam zijn en behoefte hebben aan gezelschap of een gesprek. Wie over een herberg droomt is meestal eenzaam.

Soms is de liefde in de droom in het waakbestaan de liefde die we voor onszelf voelen, of juist het gebrek daaraan.

Het zoenen in de droom staat soms ook symbool voor communicatie. Meestal wordt hiermee geestelijke communicatie bedoeld.

Ik hoop dat heier wat mee kan.

Groeten H@ns.

micha
12 jaar geleden

hallo, ik had een tijdje geleden gedroomd over een meisje die marieke heettte en die had een vriendin sanne, ik keek op een gegeven moment naar beneden en zag dat die twee door een groep jongens in een appartement sex hadden, vervolgens droom ik over de ware die achter de heuvel vandaan kwam. nou moet ik zeggen een paar dagen later kwam er een marieke naast me wonen maar had geen vriendin die sanne heette, wat word er met de ware bedoeld?

ik heb vaker dromen gehad die zijn uitgekomen, dromen die de toekomst hadden voorspeld maar deze is nog steeds niet uitgekomen of heeft het een andere betekenis?

gr micha