Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Vannacht droomde ik dat ik met de dood bedreigd werd.
Het begon met vaderdag. Er hing toen al een hele vreemde sfeer, en ik kreeg een dreigbrief: iemand zou me om het leven brengen, een vrouw.
De volgende dag kwam ik naar huis van school, want ik had veel vrije tijd tussen de lesuren in (dit is ook echt zo op maandag). Rond een uur of drie 's middags kwam er een vrouw aan de deur. Ze had een getinte huid en kroeshaar. Ze duwde me naar binnen, mijn moeder zat op de bank en zag het gewoon, maar deed niks. In de woonkamer vertelde ze me dat iemand mij wilde vermoorden. Ze vertelde me dat ze, net als de vrouw die mij wilde vermoorden, tot een organisatie behoorde, en dat zij de opdracht had gekregen om het te doen. Ze wilde mijn leven echter sparen, zei ze. Ze zou foto's van me maken terwijl ik deed alsof ik dood was, zodat ze 'bewijs' had dat ze me vermoord had. Ik was maar al te blij dat ze me niet dood wilde, en ging poseren. Ze maakte foto's van me in de woonkamer en in de keuken, daarna ging ze weg. Maar voordat ze dat deed, zei ze bij de voordeur nog tegen me dat ik aan niemand iets mocht vertellen, ook over de dreiging niet, want anders zou ze nog weleens van gedachte kunnen veranderen: ze twijfelde er erg aan of ze me nu in leven moest houden of niet. Ik beloofde dat ik het aan niemand door zou vertellen, en toen vertrok ze.
Opeens speelde de droom zich een paar jaar verder af. Ik had het doorverteld, en het was uitgelekt. De kranten stonden er vol mee: ik werd gezocht en de organisatie ook. Ik was doodsbang, doodsbang dat zij me zouden vinden.
Iemand enig idee wat dit betekent? Ik heb geen film gezien of zo die hiermee te maken heeft.
Hallo Shirley!
HIer is mijn leken analyse!
Het feit dat je moeder het zag maar er niets mee deed kan denk ik te maken hebben met het feit dat je je ergens heel machteloos over voelt, of niet begrepen/ serieus genomen voelt.
Misschien heb je ook wel het gevoel dat je ergens in het echte leven je mond over moet houden. Iets wat je misschien geblokt hebt. Dit klinkt misschien allemaal erg extreem en het hoeft niet zo te zijn maar misschien ook wel!
Je zegt dat het begon sinds vaderdag. Misschien is dat een hint? Heeft het misschien met je vader te maken?
Dat je droomt dat je een aantal jaren later het toch vertelt kan ermee te maken hebben dat je het (onbewust) niet meer voor je kan/wil houden en bang bent met het verhaal naar buiten te komen.
Het spijt me trouwens, ik wil niets suggereren of iets bedenken dat helemaal niet zo is, maar ik heb in het verleden ook iets meegemaakt dat ik geblokt had en dat door middel van dromen naar buiten kwam.
Ik zou zeggen, hou die dromen in de gaten en mocht je op een herinnering komen die erg akelig is en waar je je misschien voor schaamt, of wat je aan eigenlijk niemand durft te vertellen, doe dit dan toch!!! Blijf er dan niet mee rond lopen.
Nogmaals, misschien is het wel totaal iets anders maar ik denk dat je deze droom ook op die manier kan uitleggen dat het iets is dat je je moeder (en anderen) niet durft te vertellen.
Maar wat je misschien zelf niet eens weet omdat je het dus geblokt hebt!
Succes!!
Groetjes,
Kaylee
PS. kan je in een antwoord eventueel vermeldden hoe oud je bent? Dit kan dingen misschien wat duidelijker maken. (Hoeft niet als je het niet wil natuurlijk :))
Droominfo, © 2024