Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

op de vlucht omdat ik iemand vermoord heb

Dreamersss
14 jaar geleden

Deze droom heb ik over de jaren heen vaker en in verschillende verhaallijnen gehad. Het komt steeds op hetzelfde neer:

Ik heb iemand vermoord, diegene die ik vermoord heb is altijd een onbekende. Ik maak niet mee hoe ik dit gedaan zou hebben, maar ik weet dat ik het gedaan heb en draag een beeld in me mee van degene die vermoord is (een afschrikwekkend gevoel met een soort vaag beeld erbij van die persoon). En ik ben dit in mijn droom blijkbaar al jaren ook zelf weer vergeten en ineens is de gebeurtenis weer actief en gaan mensen in dat verschrikkelijke verleden zitten vroeten.. Ik ben ontzettend bang dat ze erachter zullen komen dat ik dit gedaan heb, ik voel heel sterk dat wanneer mensen dit van mij zullen weten dat mijn leven tot een hel zal worden.. In eerste instantie weet ik niet waar ze het over hebben en dan ineens schrik ik ontzettend wanneer ik erop aangesproken word. Blijkbaar had ik het zelf uit mijn geheugen gewist en ineens komt die angstaanjagende herinnering weer bovendrijven.. Ik besef in mijn droom dat het voor de nabestaanden van het slachtoffer belangrijk is om de zaak af te kunnen sluiten, maar ik wil absoluut niet dat bekend word dat ik erachter zit. Het was ook geen opzet, het was mer een ongeluk..

Het zijn fracties van seconden dat ik dit werkelijk droom volgens mij.. maar die gevoelens die ik heb zijn zo ontzettend echt.. Brrrrrr

Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen betekenen?

Bart
13 jaar geleden

Uuh.. wtf? laat je na kijkuh jonguh!@

Maaike
13 jaar geleden

Ik droomde zelf ook dat ik iemand vermoord had, meerdere mensen eigenlijk... ook onbekende. Ik deed ook een poging tot moord op een vader van mijn vriendin..
klinkt best psychiatrisch, maar dat valt wel mee ;)
het betekend eigenlijk dat je onderdrukte woede hebt, in dit geval waarschijnlijk tegenover jezelf.. omdat je onbekende vermoord, en geen vrienden of familie etc.
dromen over moord kunnen ook komen doordat je een slechte gewoonte hebt afgeleerd, of zelfs een verslaving. Maar in dit geval zou dat niet kloppen omdat je verteld dat de dromen al een aantal jaren hebt.
het is dus echt niet zo dat je je na moet laten kijken, zoals Bart zegt :P

Jorgen
13 jaar geleden

Troost je ik heb dezelfde droom, een paar keer per jaar en soms jaren niet.
En dan wordt ik wakker en besef me dat het gelukkig maar een droom is