Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

een...onverwacht terugkomende droom.

simeon van der linden
14 jaar geleden

hallo.

al voor zolang men geheugen vers is, krijg ik een droom, waar ik elke dag weer aan moet leiden. de begeleiders van de kerk van men ouders kunnen het niet uitleggen omdat ik kennelijk de enige ben die deze droom heeft gehad. daarom zoek ik nu hulp bij forums, mischien dat mensen van buitenaf het wel kunnen verklaren.

Ik loop door men oude dorp, ik voel de schoenen die ik aan heb, en de straat waar ik op loop. ik zie de lucht rood kleuren, en voel mezelf bang worden en loop weer terug naar huis. aan men rechterkant zie ik huizen zomaar uit een vallen, ik kijk om, en hoor een hels geluid en zie de weg achter me in scheuren uiteen vallen. terwijl ik blijf rennen naar men eigen huis, zie ik ineens een soort vrouw voor me staan. vol blauwe ogen, geen wit of zwart in ze, een blank/cyaan gezicht, maar een rode huid en een gasachtig zwart spul dat uit haar hart stroomt.
ze praat met me, in een taal die ik niet begrijp. ik heb delen uit men hoofd geleerd. sorry als ik het anders schrijf dan dat je het moet zeggen:
Gerturri etmanu datti fhinila.
...ett'te tureer datti...rarna dura ghefjur.

nadat...dat ding dit heeft gezegd, valt men hele droom uit elkaar. het enige wat ik zie zijn monsters die van een rood gat door het huis komen dat uit elkaar was gevallen. delen van de grond zakken naar beneden, alsof er de hele tijd een grote leegte onder me zat.

ik vraag iedereen die me kan helpen met deze droom, om me te helpen om hem te begrijpen zodat ik weer gewoon rustig kan slapen zonder deze rot droom te moeten hebben.

good luck!
14 jaar geleden

gerturri = latijn, o.a. uit bijbelteksten
etmanu = zuid europese naam
phinila zou afgeleidt kunnen zijn van finit/finish(afsluiten) (fini la in het frans)
ett'te zou in het frans 'en jij' kunnen zijn.
datti in italiaans is letterlijk 'geef jezelf'
De talen lijken allemaal afgeleid van zuid-europese talen, of mogelijk een oude taal die ten grondslag ligt aan deze talen (delen uit het grieks en latijn, deze komen weer voort uit het sanskriet uit de indiase/tibetaanse/perzische regionen)

Puur van wat hier staat, zou je kunnen afleiden dat je in je geboorte dorp iets af te sluiten hebt, waardoor je jezelf iets 'geeft', danwel vergeeft of iemand anders iets vergeeft.
Het is maar een interpretatie. Het zou kunnen dat het sanskriet een grotere rol speelt en dat je daarom een blauw figuur ziet (die komen in bijv. het hindu geloof voor als goden die aan mensen kunnen verschijnen - denk aan de geest uit Alladin, speelt zich tevens af in het oude Perzie!)
Ik weet niet of je gelooft in vorige levens, maar misschien gaat het verder terug dan je geboortedorp waar iets ligt wat terug blijft komen en zie je daarom een mogelijk deze verschijning. Soms zeggen mensen die dit geloven dat dromen er o.a. voor zijn om te dealen met gebeurtenissen uit vorige levens. Misschien was je vroeger wel een monnik in de himalaya, en ben je je sanskriet nog niet vergeten)
Zelf betrek ik het liever op mijn leven nu maar das geheel persoonlijk en weet jij voor jezelf waarschijnlijk het beste.
Blijf maar dicht bij wat je gevoel zegt, en ga maar eens terug naar je oude dorp, naar precies die plek en kijk wat je daar voelt. Dreiging, iets wat je liever wegstopt?

Als je kijkt naar de toekomst zou het dus kunnen dat je eerst met iets van daar moet dealen voor je het dreigende (onbewuste) gevoel uit je droom los kunt laten. Bijvoorbeeld oude banden versterken(oekomst) of juist laten gaan(verleden), kijken naar wat je ZELF wilt en vindt!
Of de taal nou iets is wat je brein zelf heeft opgepikt ergens, of dat het een boodschap is van de geest van Alladin, misschien moet je aan de slag met iets in je oude dorp, wat onbewust dreiging bij je veroorzaakt. Kan zijn dat je soms merkt dat je liever niet aan iets of iemand denkt, laat dat eens gaan en kijk waar je uitkomt en wat je ervan vindtl
Succus ermee, hoop dat je er iets aan hebt.
ps Misschien gaat het te ver voor je, maar google eens meditatie en probeer te kijken waar je gedachten uitkomen als je je helemaal ontspant en toch concentreert. Helpt ook om rustig te worden en je gedachten een plek te geven voor je gaat slapen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024