Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over moorden/lijken

Aneli
14 jaar geleden

Hallo!

Sinds ongeveer 3 maanden droom ik geregeld (4 a 5 nachten per week) over de dood. En dan specifiek over het moeten 'wegwerken'/verstoppen van lijken, zodat niemand het lijk zal vinden. maar ook over het moorden zelf. Meestal helpen mensen om mij heen die mij lief zijn (vrienden/familie) me om de lijken weg te werken. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen? Ik word vaak met een heel naar gevoel wakker.

wvl
14 jaar geleden

Ik ben ook wel curieus voor het antwoord. Ik word ook achtervolgd met "lijken"-dromen. Nu eens liggen ze op de zolder in plastieke zakken, dan weer heb ik ze in de grond ingegraven. Ik zit ook steeds met de angst dat iemand erachter komt én met het bijtende schuldgevoel dat me constant achtervolgd. Graag de reden

grindhouse
14 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde,zeker het gedeelte over het verstoppen van de lijken.
Vannacht was de eerste droom dat vrienden er bij waren,hoewel ze niet echt betrekking hadden met de droom,
ze stonden er alleen bij.en gingen ook weer weg,en ik ruimde het lijk op in vuilniszakken,
ik had ook heel sterk het gevoel dat ik hun beschermde

Vorige week waren de dromen puur over een moord die ik had gepleegd,toen ik wakker werd duurde het zeker 2 tot 3 minuten totdat ik wist dat het niet echt gebeurt was.
De eerste dromen gingen meer over de angst dat ik betrapt zou worden omdat ik iemand vermoord had,en die angst bleef de hele dag in mijn hoofd zitten,alsof het echt gebeurd was.