Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zeer nare droom, kan iemand uitleggen wat hij zou kunnen betekenen?

Char
14 jaar geleden

Oké, niet al te lang geleden had ik een zeer nare droom. Ik zal hem vertellen.

Ik was op een aantal avonturen gegaan met mn vader. We hadden veel lol gehad, en ook een aantal mensen geholpen. Ik herrinner me ook een aanvaring met een criminele organisatie, die dankzij ons werd gepakt. Tot nu toe leuke droom...
Maar dat stond op het punt om te veranderen. Ik liep door de stad ( wat een beetje futuristisch-achtige (of hoe je dat ook spelt) stad, met alleen maar witte gebouwen met ronde vormen ) en opeens, zie ik dat zo'n belangrijk persoon uit die criminele organisatie naar me toe komt. Hij vertelt me dat (kan het me niet meer precies herrinneren, zal de opties met een / scheiden) de burgemeester van de stad had vermoord/de burgermeester van de stad ging laten vermoorden door andere leden uit de organisatie/de burgermeester van de stad had laten vermoorden. En dat hij het er zo op heeft/gaat laten uitzien dat ik het had gedaan. "En dan zullen ze denken dat jíj het hebt gedaan." Hij loopt lachend weg, en ik ren naar waar de burgermeester is. Ik zie hem dood op de grond liggen, een wond in z'n borst ( overduidelijk neergeschoten ), een pistool er niet ver vandaan liggen en ernaast iets wat van mij was... Half in paniek ren ik de kamer uit, en natuurlijk komt op dat moment de officier van politie eraan. Nog steeds half in paniek zeg ik dat de burgermeester vermoord is. De officier rent de kamer waar de burgermeester ligt in.
(stukje niks)
De officier komt naar me toe, en zegt dat ze slechts 1 vingerafdruk konden vinden op het pistool... Die van mij... Maar ik had dat ding nooit aangeraakt... Maar ja, als dat is wat er is gevonden, dan kun je daar moeilijk tegenop... Ik moet de stad verlaten. En daar zo'n beetje alles en iedereen waar ik om geef achterlaten. Mn vader probeert me nog te troosten ( hij geloofde schijnbaar in mn onschuld ) maar ik ben ontroostbaar. Ik zat het grootste gedeelte van de tijd te huilen.

Echt een zeer nare droom... Iemand een idee wat dit kan betekenen?

Marlies
14 jaar geleden

Hallo Char
Iemand probeerde je erin te luizen,
je kan je verraden voellen,
is er iets in je leven waardoor je je verraden voelde dan is die droom gewoon een verwerking van een gebeurtenis, het kan je ook waarschuwen voor een persoon die je mogelijk wilt verraden
Groetjes Marlies