Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over schorpioen

Sweetlove
13 jaar geleden

Ik heb een incestverleden dit zal ik eerst vertellen voordat ik mijn droom beschrijf.
Daarbij houden dromen mij soms bezig maar nooit zoals deze ik voel dat dit een betekenis heeft.

Ik lig in bed naast mij ligt een vrouw en aan de andere kant een man (deze man is een bekende acteur in mijn dromen, maar ik voel en weet dat dit mijn vader is heel raar) vrouw aan de andere kant van het bed is wel mijn moeder.
Ze zitten allebei aan mij dat van mijn moeder vind ik niet echt fijn (zij heeft nooit in het echte leven incest gepleegd met mij wel mijn vader, maar mijn moeder weet dit nu heel veel jaar en is nog steeds bij mijn vader).
Maar als die man aan de andere kant van het bed aan mij zit vind ik het wel fijn en ik lok hem zelfs uit om mijn borsten te ontbloten. HEEL VREEMD! Ik vind dit HEEL ERG! Op een gegeven ogenblik lig ik op een of andere manier alleen in bed vanachter een witte vitrage zie ik een hele grote zwarte harige spin heel snel naar beneden komen, ik schrik ik gil ik spring het bed uit en ren weg. Maar die spin komt mij achteraan in een keer is het een grote zwarte schorpioen.
Ik ren door het huis heen en doe de deuren dicht maar hij kruipt onder de deur door want er is maar een ding wat hij wilt en dat is IK.
Dit voel ik dit weet ik heel eng. Op een gegeven moment ren ik weer naar boven richting de zolder waar ik mijn ouders roep het duurt heel lang voor ik ze zie.
Ik wil ze vertellen dat er een schorpioen achter mij aan zit en dat ik die nu even kwijt ben en hem niet zie maar dat die schorpioen naar mij op zoek is.
Het moment dat mijn vader (met het gezicht van die acteur dus) zijn hoofd uit het trapgat steekt wordt ik keihard gestoken in de onderkant van mijn voet. ik kan nog net uitbrengen dat ik ben gestoken door een schorpioen eerst zie ik hem met ongeloof kijken, het moment dat ik benauwd wordt en voel dat ik geen lucht meer krijg kijkt hij angstig mar hij helpt mij niet. Ik haal die (Angel volgens mij) uit mijn voet het is een driehoekje beetje blauwig. en ik voel dat ik wel ziek ben maar niet het gevoel meer om dood te gaan.
Deze droom moet een betekenis hebben...
En het rare ervan in het echte leven is mijn vader van horoscoop een schorpioen en mijn moeder een kreeft.

Julia
13 jaar geleden

Ik heb 2 weken geleden ook gedroomd over een schorpioen en een spin!
Ik heb geen incest verleden! De droom blijft me heel erg goed bij.

De schorpioen is zo groot als een kreeft en het steekt me een paar keer in mijn been.
Het is ook een soort van achtervolgings-droom

Alleen, toen ik mijn ma vroeg het weg te halen!
GOOIDE ze die schorpioen juist naar me toe!
Ik heb echt geen idee wat het moet betekenen!

Vreemde dromen he?
Er is ook niet veel bekend over schorpioenen

sweetlove
13 jaar geleden

Ja het zijn zeker vreemde dromen, ze zeggen dat schorpioen staat voor zelfvernietiging of een valse vriend die geen goede bedoelingen heeft. In sommige culturen schijnt het dus zelfs te betekenen dat je snel dood gaat.
Heel naar allemaal bah maar deze droom houdt mij ook al de hele dag bezig vind het gewoon eng.

sweetlove
13 jaar geleden

Vergeten er bij te vertellen, dat ik op een gegeven moment mijn dochtertje roept en ik helemaal in paniek raakt omdat ik haar niet zie of hoor
het moment dat ik haar zie pak ik haar en gooi ik haar naar buiten ik zeg sorry lieverd maar dat was niet mijn bedoeling zegt ze van nee mam ik ben blij dat je dat hebt gedaan want nu wordt ik niet geprikt
Heb het gevoel alsof deze schorpioen op een of andere manier mijn vade is dat ik nog steeds angst voor hem hebt misschien onbewust en dat ik mijn dochter tegen hem probeert te beschermen.
Dat is de enige verklaring die ik heb.s

ladyreal
13 jaar geleden

ja , dat zijn geen prettige dromen,

ik heb al jaren last van een droom over schorpoenen ,

en het wordt alleen maar erger ,

mijn dromen beginnen als ik een drukke of vermoeiende dag heb gehad,

ik droom dan dat ik onder een denken van schorpioenen lig en dat ik me niet kan bewegen ...
het enigste dat door de jaren heen het lijkt of er steeds meer schorpioenen bij komen :(