Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vreemde nachtmerries elke nacht

Demona Darkness
13 jaar geleden

hallo,

ik ben Demona Darkness. ik vroeg me af of iemand mij kon helpen om mijn nachtmerries te verklaren. het vreemde is dat ik heel stiekem een andere ziel bij me draag waar ik ook heen ga. ik hoor hem hij kan mij worden en ik zie hem in mijn dromen. hij is mijn angel and my devil. hij verteld mij wat goed en kwaad is en wat ik moet vertellen...

maar goed. ik heb de afgelopen dagen last van bepaalde nachtmerries ik zal de 3 ergste dromen vertellen en hopelijk dat iemand mij kan helpen....

droom 1: ik loop door een bos. waar alles mooi is en prachtig. dieren lopen rond ( die je in het bos tegen kan komen) na een tijdje in de prachten te lopen... hoor ik een baby huilen. ik loop naar de baby toe en til het op. de ogen van de baby zijn dezelfde als de ogen van de ziel die in mij zit. ( ik weet niet of de baby een jongen of een meisje is het zit in witten doeken) Maar zodra ik het optil komt er vuur in het bos. Alles gaat kapot in het bos en ik ren weg met het kind om het in veiligheid te brengen. Als ik bij een meertje kom, komt de andere ziel neemt de baby uit mijn handen en ik val op de grond in drijfzand. de andere ziel kijkt naar mij en lacht met het kind in zijn armen. terwijl ik sterf door het drijfzand loopt hij weg met het kind.

Droom 2: ik loop ergens samen met de ziel rond. opeens komen er agenten die ons aanhouden... we gaan gelijk naar de rechtzaal en het enige wat we bijde horen is "schuldig!"... De agenten slepen ons mee naar de gevangenis... daar is een man die ik vaker zie in mijn dromen.... een lange man met blond haar zijn ogen zijn beeteje gelig en zijn lach is nog enger dan die van alle duistere wezens bij elkaar ... een lach die je je benen tegen elkaar laat beven en je armen om je heen jezelf laat wurgen.... de man lacht als een duivel en ik loop voorzichtig veder met de andere ziel mee. dan zie ik hem knuffelen met een meisje wat op mij leek toen ik 12 was. en zeggen "geen zorgen ik help je er uit." Zodra ik het hem hoor zeggen... hoor ik een schot van de bewaker achter mij. iedereen rent weg en de ziel en ik ook. dan horen we de bewaker klappen en hoor ik hem mijn naam roepen. ik vraag het meisje wat het klapen in houd en zegt met een kille dode stem. "hij is op oorlogs pad" (toen werd ik wakker)

Droom 3: ik vlieg als een groene draak die bij mij staat voor de draak van aarde rond. samen met mij vliegen water lucht en vuur. na een tijdje stoord ik neer op de grond en de andere vliegen veder. ik zie de man weer voor me met de lach van de demon. hij lacht naar me ( zo eng dat je gewoon rillingen over je rug krijgt) de man trekt mij overeind en trekt me mee... ik sla hem weg met mijn draken staart en vleugels en vlieg veder naar een wijde... (toen werd het vreemd) ik zag een libelle vrolijk en blij in een weide van bloemen een meertje wat perfect was voor het leven van een libelle... ik draaide me om en zag een grot met een vleermuis. weer alles mooi en goed sluit me ogen open het zie het huis voor een kat.ik kijk naar de lucht en zie alles mooi en blauw met een vogel (geen idee welke) en ik kijk weer voor me uit... ik zie een prachtige vlinder een witte grote vlinder een brandent drop wat sterft... waarin ik de mensen zie sterven en verbranden. ik ren naar het dorp en ben mij zelf weer... ik zie een lijk.. met een vrouw en een baby verbrand en dan verschijnen er handen voor mijn ogen en hoor ik de stem van de ziel "niet kijken dit zal je laten huilen" en word ik wakker met tranen in mijn ogen

dit zijn de 3 ergste of vreemdste dromen die ik had deze week ... het voelt vreemd en ik slaap slecht... ik voel me verdrietig als ik terug denk aan de beelden die ik zag... maar ik wil zograag weten wat het betekent... dus als iemand mij kan helpen... alvast bedankt

met vriendelijk groeten,

Demona Darkness
and the other soul Kaito

Viola436
13 jaar geleden

De 'andere ziel' van jou, kan je gids zijn. In droom 1 is het mogelijk dat je over je innerlijk kind droomt. Misschien wil je jezelf van vroeger iets vertellen of heb je iets niet verwerkt? Met het water blus je vuur. Je kunt in je droom je innerlijk kind helpen, maar toch ervaar je onmacht in het drijfzand.
Uit droom twee kun je ook opmaken dat je innerlijk kind iets ergs heeft meegemaakt. Bijvoorbeeld de dood van een broer of zus. Probeer jezelf niet te veel dingen te verwijten en probeer erachter te komen of je wel iets verwijt.
In droom 3 ervaar je weer onmacht. Ook je innerlijk kind, dat kennelijk troost bij jou zoekt, komt er weer in voor (in mijn interpretatie dan). Je redt jezelf, dat is een goed teken. Daarna ervaar je vrijheid en geluk, maar word je toch weer bang voor ongeluk. Probeer erachter te komen of je iets uit je verleden heb verdrongen, iets wilt verwerken (de dode mensen kunnen staan voor stukjes uit jouw ziel, waar je graag afscheid van wilt nemen), iets wilt veranderen aan jezelf of jezelf iets wilt vergeven.
Op het moment dat je weet wat het betekent, is het niet nodig om dit nog een keer te dromen. Ik hoop dat mijn interpretatie een beetje aansluit bij jouw belevingswereld en dat dit voor jou logisch klinkt.
Succes met net oplossen!

HELP
13 jaar geleden

Vroeger had ik heel zelden nachtmerrie's
2maand geleden kreeg ik ze om de 2 dagen
nu heb ik ze elke nacht
ik droom over 4 dingen
& dan schiet ik wakker
& denk ik dat de droom werkelijkheid is & durf ik me nauwelijks bewegen & zelf amper te ademen .
vorige week keek ik naar een film over exorcisme , & werd redelijk bang
daarin werd verteld dat 3uur 's morgens het demomen uur is
het omgekeerde uur dat jezus stierf aan het kruis
gisterenavond smste een vriendin me dat ze er diep mee inzat dat haar tante een paar maand geleden stierf ,
& dat ze weer veel verdriet had , ze zit soms ook met domme dingen in haar hoofd ik kan daar over meespreken
We waren een paar weken daarvoor bezig dat zij een zij bij mij ging komen slapen .
dit is een van men dromen ;
Ik zit met margaux in de living ze weent & roept dat ze haar tante mist & het leven niet meer ziet zitten
ze roept demonen op & willen me vervloeken , opeens zie ik vuur , heel de living ligt vol met vuur
ik probeer te vluchten maar margaux houdt me tegen , ze wil dat ik sterf , zo rap mogelijk !

deze droom droomde ik meermaals maar in verschillende stukken toen ik wakker werd
moest ik overgevn & keek ik naar het uur & het was 3.10
ik dacht onmiddelijk aan het demonen uur , die avond probeerde ik zolang mogelijk op te blijven
maar viel in slaap & kreeg andere nachtmeries maar die kan ik me niet herinneren .
Nu durf ik niet meer slapen
het ging eerst over het dagelijkse leven ,
ik had ook eens men straf niet gemaakt voor de directeur
& daar droomde ik veel over , die dromen vielen nog mee .
maar nu worden ze echt eng & durf ik nietmeer slapen
als ik er aan terug denk word ik heel begin ik te wenen ben ik verdrieteg & bang , hebt u raad ik heb het nodig ! dankje

Carmelita
13 jaar geleden

Dit allemaal thuis gedroomd bij mijn vriend.

Ik had eerst het gevoel dat iemand op het bed kwam zitten. Op dat moment kon ik me niet meer bewegen. Ik was me ervan bewust want ik probeerde te bewegen maar het lukte me niet. Het voelde alsof ik verlamd was. Naar mijn idee ben ik daarna in slaap gevallen en werd ik in die droom wakker. Ik lag nog steeds in bed en stond toen op. Ik voelde me angstig en ik wilde mijn kleren gaan zoeken, aandoen en weggaan. Ik liep over de gang. Mijn vriend Ricardo zijn huis was rommelig in de droom. Er stonden allerlei dozen gestapeld en er hing maar half jaloezieën voor de ramen. Het waaide ook een beetje. Ik liep door naar de badkamer en toen stond daar een lange man. Ik had in de droom het idee dat het een geest was en ik zei tegen hem: ik wil dat je weg gaat. Hij zei: nee. Ik zei opnieuw op een iets hardere en dwingende toon: ik wil dat je weg gaat. Hij zei opnieuw nee. En toen zei ik het opnieuw en stapte ik dichterbij. Maar hij zei opnieuw nee en ik voelde me weer verlamd worden en ik bedenk me dat ik dat gevoel vaker heb gehad bij Ricardo thuis. Ik begon weer bang te worden. Ik liep weer terug naar de gang en zag dat die man op bed zat.Ik begon me aan te kleden want ineens vond ik kleren. Hij zei tegen mij dat ik niet bang hoefde te zijn en dat die slangen mij niet gaan bijten. Ik vroeg me af hoe die man wist dat ik de week daarvoor over slangen had gedroomd.

( Ik droomde toen dat ik omringd was door slangen en dat als ik niet deed wat die persoon mij zei dat die slangen mij zouden bijten.Ik weet verder niet waar het verder over ging.)

Die man zei toen: Ik zie dat je bang bent dus als je gaat liggen onder de dekens en tot 2 of 3 telt dan ben ik weg. Ik lag toen ineens in bed. Ik heb tot 2 of 3 geteld en toen zag ik die man nog staan. Ik zei: nee, ik zie je nog. Ik hoorde mezelf dat zeggen toen ik wakker werd en ik was zo bang.

Ok dat is het.
Ik hoop dat u het voor me kunt ontleden.
Carmelita