Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik heb net echt een super enge droom gehad! Misschien wel de engste tot nu toe.. En ik vraag me af of het iets betekent ofzo..
Er was een man die mij ergens van beschuldigde en hij gaf mij de doodstraf.
Ik kreeg, samen met nog andere die ook de doodstraf hadden gekregen, een ceremonie voor het gemeentehuis op het marktplein. Er zaten heel veel mensen omheen, onder andere mijn familie. We werden één voor één met een soort touwen over het plein bewogen en dan werd onze naam gezegd. Er was een vrouw van middelbare leeftijd die achter mij kwam en ik pakte haar vast en moest huilen.
Het leek alsof er verder niemand wat om gaf.
Na die ceremonie moest ik naar het gemeentehuis met mijn moeder. Zij had een formulier gekregen waar eigenlijk mijn doodvonnis opstond. Dus wij zoeken waar we heen moesten terwijl ik in grote paniek was en moest huilen en tegen iedereen zei dat ik niet dood wilde en nog een doel had op aarde en dat ik nog zo jong was! Maar niemand hoorde me of wou me horen. Zelfs mijn bazen van het werk die ik tegenkwam in de gang negeerde me. Ze keken me aan en zeiden niets.
Mijn moeder zei: meisje, het moet nu eenmaal, sorry..
Ik moest eigenlijk m'n eigen dood inlopen..
Ook de gang met het bordje crematorium (terwijl ik eigenlijk niet gecremeerd werd).
Toen kwamen we bij een balie met afzetting en detectiepoortjes waar het dan zou gebeuren.. En toen zei ik huilend tegen mijn moeder: wacht ik moet tim nog smsen en zeggen dat ik van hem hou!
En toen werd ik wakker en begon heel hard te huilen..
Ik denk dat niemand je zou kunnen helpen, maar ik zal zeggen wat ik erover denk.
Ik heb een erg veel dromen gehad over dingen wat later echt gebeurden, niet letterlijk natuurlijk, het had wel een soort van verband.
Je moet nooit vergeten dat dromen ontstaan uit je eigen gedachten, dus mischien door de dingen die je als laatst dacht.
Je kunt je schuldig voelen over iets wat je had gedaan, maar je kan ook een droom hebben over iets waarin je diep in je zelf schuldig voelt en dat niet meer herinnert. Dat kan allemaal in je hoofd blijven en in een droom zich zo uiten. Ik hoop dat je daar in ieder geval iets aan hebt. Ik had toevallig eergisteren de gekste droom die ik ooit heb gehad. Ik droomde dat alles om me heen zwart was en dat ik alleen licht boven me zag ik vloog of wat dan ook ernaar toe, maar ik had een vrouw aan mijn linkerhand dat ik ook mee moest trekken. Toen ik er bijna was kwam een soort van schaduw langs me vliegen en trok me naar beneden, ik werd half wakker en voelde mijn hoofd heel erg trillen.. Ik deed mijn ogen een klein beetje open, maar was nog in slaapstand. Ik zag een schaduw voor me en ik lag op mijn linkerzij. Ik probeerde me om te draaien en op dat moment pakte dat schaduw mijn hand vast en wou me trekken ofzo... geen idee. Door dat werd ik direct wakker en was mijn hand op die plek waar de schaduw het had gelaten. Wat ik erover denk is dat het ten eerste een hallucinatie was, en dat die droom me iets wilt vertellen over mijn aankomende testen voor mijn opleiding. Ik vond het alleen gek toen ik half wakker was en dat zag en nog voelde ook. Maar nog steeds denk ik dat het altijd iets is wat je in je hoofd hebt of hebt gehad of wat moet gebeuren dat heel belangrijk was.
Je heb mijn antwoord al gezien voor jou. Maar hoe kan jij mijn droom met jou woorden verklaren?
En je vergeet tim zomaar niet.
Ik denk dat het bij mij dan iets is wat ik niet meer weet ofzo.. Ik heb trouwens wel onlangs ontslag genomen op mn werk en mijn baas zei die avond voor mijn droom wel dat we van de week mijn doodvonnis ff zouden tekenen (hij bedoelde de contractsbeeïndiging ondertekenen). Maar verder heb ik echt geen idee. Ik droom trouwens de laatste tijd wel erg veel over mijn moeder!
En ik denk over jouw droom dat wat er gebeurde nadat je een oog een beetje open had met de overgang tussen slapen en wakker zijn te maken heeft. Ik heb wel eens gehad dat ik niks kon bewegen enzo als ik uit een droom wakker werd. Of hartkloppingen toen ik onverwachts in een droom wakker werd gemaakt!
Zo'n wazige of diepzinnige dromen, zoals een zwarte omgeving met een licht waar je naartoe zweeft, zijn meestal wel eng.. Ik ben niet goed in dromen verklaren. Ik kijk soms wel eens naar de trefwoorden uit mijn dromen zoals moeder, dood, huilen en schreeuwen uit mijn enge droom maar verder heb ik er niet veel verstand van. Ik hoop in ieder geval dat je tests voor je opleiding goed zullen gaan!
ik zat in mijn huis en een vrouw of mijn moeder ,? weet niet meer wie maar hoe dan ook zei zo van donia weg snel en toen wacht! pas op hij staat achter de deur pas op want het gordijn stond open en ( meestal is het keuken gordijn dicht !) . dan zo hij mij zien dus ik verstopt me ergens en ik wist al waaar ik naar toe zou rennen . maar veel te riskant , en toen zag ik een man zo eng en hij had een mes in z'n hand en keek me aaan , brrrrrrrrrrrrrr ... kaopt eng en toen werd ik wakker en probeerde zo veel mogelijk te onthouden ?!!!............ kan iemdan aub zegen wat dit betekent