Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
hoi allemaal.
een jaar geleden ben ik verschillende keren wakker geworden tijdens de slaapverlamming, echt eng.
dit heb ik nu niet meer vaak meegemaakt maar sinds toen heb ik een heel raar, eng slaapprobleem.
mijn slaapritueel is: even op men rechterzij liggen en wat dagdromen, als ik me moe voel worden ga ik op men linkerzij liggen en val ik snel in slaap.
altijd als ik toch eens op men rechterzij in slaap val krijg ik altijd vreselijke nachtmerries! dit gaat van een simpele ruzie met men vriend tot nachtmerries over moorden, geesten, alles wat je je kan inbeelden!
de nachtmerries beginnen onmiddelijk, ik ben bijvoorbeeld nog wakker om 23 u en om 23.15 schrik ik vaak al wakker. soms is er nog minder tijd tussen.
het enge is de nachtmerries voelen ZEER ECHT! als ik een simpele ruzie met men vriend heb in de nachtmerrie heb ik de neiging om naar beneden naar men vriend te gaan om te vragen of hij net in de slaapkamer was geweest. wat dus niet is.
als ik droom over moorden, geesten, voelt het ook heel echt. het voelt na de nachtmerrie ook altijd aan alsof er een aanwezigheid is in de slaapkamer!
ik ben in de dromen wel nooit de moordenaar :-)))
het andere enge, vieze is,...het lichamelijke gevoel. mijn lichaam voelt heel raar aan! hetzelfde als bij een slaapverlamming!
Ik weet niet of jullie dat gevoel kennen?
Net na het wakker worden kan ik mijn lichaam ook nooit of nauwelijks bewegen,ik ben altijd even verlamd, of zo goed als,...
kan een slaapverlamming al zo snel optreden of is dit geen soort slaapverlamming?
als ik na het wakker schrikken weer in slaap val komt de volgende nachtmerrie, en dan weer de volgende,... tot ik me daarna omdraai en op mijn linkerzij ga liggen en dan stopt het, dan val ik gewoon normaal in slaap,...
ik heb een zeer goede relatie met men vriend dus daar hebben die nachtmerries niks mee te maken, elke persoon die ik ken kan in de nachtmerries voorkomen, van mijn vriend, tot familie, kennissen, vrienden,...
het is zelfs zo erg dat ik een klein groen lampje in de slaapkamer heb sinds 2 maanden zodat als ik wakker wordt kan zien of er niemand in de slaapkamer is die er niet hoort :-)
hoe kan het dat ik dit krijg/meemaak?
waarom alleen als ik op men rechterzij lig en niet op mijn linkerzij?
hoe kom ik ervan af? ik wil ook eens geen schrik hebben om op men rechterzij in slaap te vallen...
weet iemand hier meer over?
ik hoor graag reacties van jullie (wel geen christerlijke reacties aub) :-)
Ik weet niet waarom je nachtmerries krijgt op je rechterzij, ik kan zelf alléén in slaap vallen op mijn rechterzij, elke andere slaaphouding blijf ik gewoon wakker, hoe lang ik ook blijf liggen.
Ik weet wel van mezelf dat als mijn lichaamstemperatuur te warm wordt (bijvoorbeeld door teveel dekens of door het dragen van sokken) dat ik dan altijd nachtmerries krijg. Verder weet ik niet veel over nachtmerries enzo.
Hallo,
Ik heb dit een klein beetje, niet met die verlamming enzo, wel erg trouwens!
Wanneer ik op me zij ligt met me gezicht naar me kamer dan slaap ik heel slecht en droom ik vaak eng. Wanneer ik meer naar de muur ligt slaap ik al veel lekkerder. Bij mij is dit vanwege me kinderjaren, ik was toen altijd bang dat wanneer ik me ogen open deed dat er dan iets engs naast me bed stond of iemand me gemakkelijker kon grijpen. Misschien heb jij dat ook vroeger gehad?
Groetjes Vanya
Ik heb hetzelfde, alleen dan op mijn linkerzij. Gek he! Ik heb het vooral sinds mijn zwangerschap, dus misschien heeft het iets met hormonen te maken. Ik slaap dus niet meer op mijn linkerzij. Inderdaad heb ik het vooral in het begin van mijn slaap, het eerste uur. Maar soms ook de hele nacht als ik me niet omdraai. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik dan met mijn gezicht naar mijn man toe lig, en daardoor misschien onrustiger slaap omdat ik hem dan hoor en voel.
Misschien ben jij er inmiddels achter waar het door komt, of misschien heb je er geen last meer van. ik hoor het graag, want ik wil er vanaf!
ik ga bewust op mijn linker zij liggen en droom dan meestal zeer plezierig. Ik beleef van alles. Erg leuk allemaal. Als ik op mijn rechter zij ga liggen slaap ik wel maar droom ik niet.
Ik ga meestal tussen 12.00 en 1.00 naar bed. Ik word meestal vanzelf wakker om ongeveer 7.00 uur. Even plassen en er weer in. Ik slaap dan weer in. Op links dromen en op rechts niet. Ik word dan weer wakker om ongeveer 9.00 uur en ga dan koffie maken voor mijn vrouw en mezelf.
Ik herinner me trouwens weinig van mijn dromen. Alleen dat ze plezierig waren.
hoi,
ik heb hetzelfde probleem.
ik heb ook extreem last van nachtmerries als ik op men linkerzij slaap, anders kan ik geen slaap vatten als ik bv op rug of andere zij lig, ik slaap wel aan 1 stuk door, maar heb wel vieze enge verschillende nachtmerries in 1 nacht, als ik bij mijn vriend slaap, heb ik er maar een beetje last van, bij hem slaap ik rustiger denk ik.
maar die dromen, pff... 1jaar geleden was dat nog zo wazig en niet kunnen zien wat of hoe, maar wel weten dat het eng was, nu de laatste weken is het echt zo helder en zie alles, hoor alles en ruik alles in men droom,heb over tijd gedroomd dat de duivel naast me/ al zittend aan men bed stond, knalrode lichaam, zwarte lere jas aan, ik lag te slapen in men bed, maar werd stilletjes wakker door de geur van as en zwavelzuur, geen idee zelf hoe zwavelzuur ruikt,(strange)ik deed men ogen open, ik verschiet van hem te zien, hij verschiet ook en poef hij was in rook op gegaan, en toen pas werd ik echt wakker. nekeer in men arm geknepen, voor te zien of ik echt wel wakker was, het leek zoo echt, dit is maar 1 van mijn dromen hoor, heb nog engere waarvan ik dan denk, vanwaar haal ik het of op wa slaagt da? het mag wel nekeer stoppen hoor :(, hebben jullie ook zoiets aan de hand? zou graag geholpen willen worden, moet deze week al eens naar de psycholoog, njah, niet leuk ma toch hopen dat het at helpt...
Beheerder |
Aangezien de duivel meest met allerlei ondeugden, lusten (seksueel), begeerten, woede, onmatigheid, jaloezie, driften enz wordt vereenzelvigd, zou je eens moeten afvragen, wat daarvan bij jou een haakje heeft?
Omdat je bij je vriend slaapt loop je misschien wel met een schuldgevoel rond?
In de religie kende men de incubi en succubi resp. mannelijke en vrouwelijke demonen.
Dat waren natuurlijk geprojecteerde duivels, maar demonen induceren ook het bovengenoemde gedrag.
Duivels veroorzaken angsten. Dus dan zou je eens moeten bedenken wat voor specifieke angsten je vreest?
Soms is het een teken van een stoornis (waanzin). Sommige mensen zien letterlijk duivels. Het is zeer te betwijfelen of dat echte duivels zijn, meestal gaat het om hallucinaties en waanvoorstellingen.
Omdat hij bij het bed zit en gezien de kleur lijkt het een authentieke duivelsvoorstelling van woede en lusten.
In de kunst zie je deze voorbeelden en als je ooit zoiets gezien hebt kan dat in dromen bovenkomen.
Denk aan de werken van Jeroen Bosch, die het waarschijnlijk door druggebruik opriep.
Het is goed dat je een psycholoog opzoekt, want het klinkt niet gezond.
Mogelijk kamp je met trauma's vooral op seksueel gebied.
Het kan soms een indicatie zijn van schizofrenie.
Je kunt die verschijningen wel afweren, door heel bewust bij jezelf te blijven.
Merkwaardig is, dat je hem ziet en ruikt (zwavel stinkt als rottende eieren).
De duivel is natuurlijk een vuurdemon (drift). Dat schetst zijn driftmatigheid, onmatigheid,en mensen aanzetten tot buitensporig grensoverschrijdend gedrag, ook grootheidswanen of opgeblazenheid (ego-inflatie) of boze gedachten enz.
Dat zit in principe in ieder mens, maar die invloeden voeden zulke eigenschappen.
Psychologisch vertegenwoordigt hij dus het kwade element. (model Pan een ondeugende schelm, viriele natuurgod. Panische schrik verwekkend) Hij is de meest negatieve schaduw uit het onbewuste. Behoort ook tot de laagste chakra's. De duivel is echter ook een aanjager en daarom niet altijd negatief, hij verleidt tot luiheid en verslavingen, maar wie niet oplet vervalt gemakkelijk tot zijn invloed.
Ook teveel naar het kastje kijken met demonische films is het voeden van het wereldse kwaad. (het beest)
Weinigen realiseren zich, wat er in het collectieve onbewuste opstuwt door de beestachtige, psychopathische filmindustrie of boeken en horror. Je zou bijna zeggen, satan viert feest en danst op het graf.
Psychische hygiëne is dan ook een heel belangrijke zaak. Weet wat je eet.
Bij het op de linkerzijde liggen kan het hart onstuimiger gaan kloppen, wat weer angsten kan opwekken.
De zijde waarop je ligt kan ook de ene of de andere hersenhelft meer activeren.
Verder valt te bedenken dat het de onbewuste kant is en daarmee juist met zulke voorstellingen verbonden is n.m. de duisternis in jezelf. Als je alleen bent heeft het meer kans want dan neemt je weerloosheid en angst toe.
Het kan een (seksueel) trauma zijn (door misbruik), dat bewust wil worden.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade 2.
Hai Alyssa,
Ik wil mijn gebeurtenis met je delen. Ik was paar jaar geleden op vakantie met mijn vriend in Portugal. We hadden een aantal weken vakantie en een hotel geboekt. In die periode had ik iedere dag nachtmerries. In mijn nachtmerrie was mijn lichaam als verlamd en ik kon roepen wat ik wilde, maar er kwam geen geluid uit. Ik durfde niet naar het toilet te gaan snachts. Ik weet niet meer waar de nachtmerries overging, maar ik was ontzettend bang. De kamer voelde niet goed! Achteraf heb ik spijt dat ik nooit gevraagd heb of er iets in die kamer was gebeurd...
s'Nachts ging ik op internet surfen wat dit betekende de nachtmerries waarom dat mij iedere nacht overkwam. Wat ik nog weet is dat mijn horloge en mijn telefoon op t nachtkastje lagen en dat dat wellicht de oorzaak kon zijn ivm stralingen...
Ik hoop dat het nu beter met je gaat?
Lfs,
Trace
Beheerder |
Trace
Wat je omschrijft is slaapparalyse.
Op de drempel van de slaap verlies je de macht over je lichaam.
Je kunt dat heel bewust beleven alsof je in de kamer bent maar het is een halfdroom.
Niets vreemds aan dus. Heeft niet met straling te maken.