Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zondvloed

Lien
12 jaar geleden

Hallo iedereen,

Deze nacht heb ik een verschrikkelijke droom gehad en dat heeft zo een grote impact op me na gelaten, dat ik graag zou weten wat het betekent. Ik droomde dat op een feest zat waar mijn familie en vrienden bij waren. Plots begint het heel hard te regenen en iedereen schiet in paniek; op de één of andere manier wisten we dat we dood zouden gaan. Ik zat op de schoot van mijn vriend en nam afscheid van hem. Daarna zag ik door de ramen een gigantische golf, een soort zondvloed, en de angst om dood te gaan werd heel erg. Plots schiet ik wakker uit mijn droom in een andere droom met net dezelfde omgeving, omstandigheden en mensen. Ondertussen wist ik al wat er zou gebeuren, net zoals de anderen. Op een bepaalde moment waren we zelfs een soort van strategieën aan het uitwerken om wie er eerst zou dood gaan. Ik weet niet meer precies hoe, maar het ging over wie waar zat, maar het ging er echt vriendelijk aan toe. Een bestuurslid van de toneelvereniging waar ik bij zat, wou zich graag opofferen om eerst te gaan. We schreven dat zelfs op een papiertje, echt absurd. Daarna kwam weer de zondvloed. Het rare is dat ik daarna weer 'wakker' werd in alweer dezelfde omstandigheden, met dezelfde mensen, ... Het herhaalde zich zo'n zeven à acht keer, en het ging steeds sneller en sneller.

Toen ik écht wakker werd, was ik in de war en bijzonder verschrikt. Ik durfde niet meer alleen slapen, niet meer alleen naar de wc, niet meer slapen zonder een lampje aan, ik had zo een grote angst om echt dood te gaan, een verschrikkelijk gevoel.

Een uur later viel ik terug in slaap en het ging gewoon verder. Deze keer niet meer zo dramatisch. Maar ik droomde wel dat ik van iedereen heel sereen afscheid aan het nemen was, precies alsof ik vertrok van een feest en tegen iedereen dag ging zeggen. Al wisten we wel dat we dood zouden gaan, maar tot daar (de zondvloed) ben ik niet meer gekomen.

Als ik er nu aan terug denk, krijg ik nog steeds tranen in mijn ogen, het was echt een verschrikkelijke nacht. Zou er iemand hiervoor een verklaring kunnen geven alstublieft?

Alvast heel erg bedankt,

Lien

343
12 jaar geleden

Hi,

Als ik dat zo lees, vermoed ik dat je aardig wat zaken onderdrukt in het echt. Misschien wel mooi weer speelt naar de buitenwereld. Of je misschien niet helemaal prettig voelt over een (grote?) verandering/gebeurtenis in je echte leven, die wel positief zou moeten zijn? Wat is niet in stand te houden in deze vorm?
Misschien ben je je daar zelfs wel niet helemaal van bewust. Was het toevallig donker in je droom? Of avond? Ik zou iets meer vragen willen stellen om je te helpen met interpretatie.
Als je me je mailadres geeft, stuur ik je een persoonlijk mailtje.

Groetjes!

Lien
12 jaar geleden

Hallo,

Je kan me bereiken op en.aelling@gmail.com

Alvast heel erg bedankt!!

Lien