Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

super enge dromen

Samantha
12 jaar geleden

ik heb al sinds jongs af aan last van een aantal enge rare dromen...
ik heb ze nu nog minimaal 3 keer per week, maar wil er gewoon vanaf maar dat lukt niet
in 1 van me dromen waar ik echt het meeste mee zit en het vaakste heb is dat ik wakker schrik gewoon in mijn eige kamer... maar voel me gelijk bekeken
dan doe ik het licht aan en staat er iets of iemand naar me te kijken..... en overal waar ik heenren volgt het me...
ik ben altijd alleen.... en als ik beneden mijn ouders hoor dan wil ik naar beneden maar krijg de deur niet open van de trap en kan niet schreeuwen
alsof mijn stem helemaal kapot is er komt alleen een zacht geluid uit... dan draai ik me om en staat het vlak voor me en dan schrik ik wakker....

de andere droom is dat ik beneden loop midden in de nacht en opeens het licht in de tuin aanspringt... daar staat een klein meisje gewoon te spelen
dan loop ik naar de keuken en slaat ze helemaal bebloed tege de raampjes van de deur.... ik weet niet waarom maar doe dan het rolluik dicht.... en voordat ie dan op de helft is zie ik een man een oude man met een baard en bloed op z'n gezicht... hij zwaait met een mes en trekt het meisje weg.... dan ren ik weer naar de woonkamer en zijn ze nergens te bekennen... draai ik me weer om staan ze voor me neus en schrik ik weer wakker

ook heb ik vaak een droom over dat ik achtervolgd word door een demonisch iets...

ik heb deze dromen echt al zolang en ik ben er gewend aan geraakt.... heb ze een tijdje niet gehad en sinds ik een relatie heb zijn ze terug....

12 jaar geleden

Hoi Samantha

Achtervolgd worden is een veel voorkomende droomverschijnsel. Het vindt zijn oorsprong meestal in angsten uit het dagelijkse leven. Achtervolgingsdromen geven mogelijkerwijs aan hoe je met angst en stress omgaat. (Weg)rennen is een instinctieve reactie wanneer er gevaar dreigt. Een typisch scenario van een achtevolgingsdroom is dat iemand je volgt die je kwaad wil doen, of je zelfs wil vermoorden. Je rent dus weg, je verstopt je of je probeert de achtervolger te slim af te zijn. Vraag jezelf eens af wie degene is die je achtervolgt, zodat je inzicht krijgt in de bron van je stress of angst. De achtervolger kan heel goed een deel van jezelf vertegenwoordigen. Je eigen gevoel van boosheid, jaloezie, angst (en zelfs liefde) kan zich voordoen als een dreigend figuur. Je bent dan je eigen gevoelens aan het projecteren op de onbekende achtervolger. Als je een volgende keer weer achtervolgd wordt in je droom, draai dan eens om een confronteer de achtervolger. vraag ze desnoods waarom ze je achtervolgen.

Kijk maar.

Groeten Hans.

Spiralenergy
11 jaar geleden

Ik ken het volkomen.. Loop er ook namelijk mee.
Alleen telkens anders en veel dromen door elkaar heen.
Dat er een demon achter me aankomt.
Altijd vluchtdromen, weg rennen, mensen helpen.. of probeert.. Die dan voor je neus door 2 word getrekt..
bloed van het plafon van de muuren af stromen.. oftwel behang dat heel naar opbladerd.
ik heb even aan gedacht wat het betekent, maar ik denk zeker angst. totaal niet voor de dood.
Want zoals men zegt. iedereen overleeft het niet levend.
Mijn dromen die ik al vanaf jongs af aan heb zijn toevallig zoals de film " Silenthill "
Dingen wat onverstelbaar zijn, mensen die met dichtgenaaide armen gezichten misvormde wezens.
naar je toekomen, en je willen pakken.
heb zelfs een droom gehad.. dat ik besefte dat het een droom was.. en er niet uit kwam.. dus gilde me lijf uit.. van de angst..

Ik geloof in veel dingen. Dromenvanger hangt al tijden boven me bed.
Maar dingen die onvoorspelbaar zijn zoals geesten etc etc.. ik weet niet wat ik moet geloven.
maar ik geloof er allemaal in.
Dus ben soms echt wel bang als ik wakker schrik dat ik word bekeken.. en zit dan ook het liefst met tv aan en me lichten aan.. en loop zelfs uit angst met een wierook door me kamertje.

Mvg,
Kim