Al een jaar of 10 (ik ben nu 29 jaar) droom ik met enige regelmaat - meestal als ik totaal niet lekker in m'n vel zit - het volgende.
In welke droomsituatie dan ook, voel ik opeens dat mijn tanden enorm los gaan zitten. Tanden en kiezen vallen uit en ik voel ze allemaal in mijn mond. Ze vallen uit mijn mond en ik en doodsbang dat ik ze nooit meer zal terugvinden. Ik maak me nooit zo druk over dat ze er niet meer zitten, maar vooral over dat ik ze dan definitief kwijt ben. Heel angstig is dat.
Vervolgens droom ik direct daarna vaak dat er vanuit mijn keel een dikke, kleiachtige pasta zich ontwikkelt. Deze ontstaat ineens en dan zit opeens mijn hele mond vol. Echt helemaal vol. Ik kan niet praten, niet slikken, en eigenlijk ook niet ademen (fysiek zou dat niet moeten kunnen) hoewel dat altijd blijft lukken in m'n droom. Ook enorm beangstigend: de paste ontwikkelt zich tot er steeds meer is, mijn mond en keel komen in de verdrukking. Wat ik dan ga doen is met mijn vingers de kleiachtige, witte pasta (echt een dikke substantie) eruit trekken. Op een kauwgom (met slierten) achtige manier trek ik dan de pasta uit m'n mond. In de ene droom krijg ik het grootste deel eruit en kan ik weer normaal ademhalen. In een volgende droom komt er zoveel pasta dat het niet lukt. Ik word altijd ontzettend angstig wakker. De pasta blijft ook kleven waardoor ik dan weer bang ben dat als ik het uit m'n mond wil halen, ik er juist ook weer pasta in breng. Daar word ik vervolgens heel moedeloos van.
Bovendien blijven m'n kiezen en tanden in de pasta kleven waardoor ik ze dus echt voorgoed kwijt ben.
Wie o wie kan hier wat van maken om betekenis te geven aan deze droom? Vooral naar het deel met de kleiachtige pasta ben ik erg nieuwsgierig!!
Groetjes,
Dromeres
Het leven is als een droom, en als je je droom met liefde leeft, wordt de droom een kunstwerk...