Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Boom

Marco
11 jaar geleden

Hallo allemaal,

De laatste tijd heb ik heel vaak dezelfde droom, en ik zou graag hier meer over te weten komen.

Het verhaal gaat als volgt:
1. Ik word wakker in nat, hoog gras, en ik kan maar een paar meter zien(mistig) het enige dat er staat is een klein krom boompje met volle groene bladeren.

2. Ik loop voorbij het boompje en kom uit in mijn eigen straat, waar ik recht op mijn huis kijk, ik zie niemand er zijn ook geen auto´s meer. De lucht oogt grijs en het waait een beetje. Ik loop mijn huis in en er is niemand. Alles is netjes opgeruimd en alles is grijs. Zodra ik de twee trappen oploop om naar mijn kamer te gaan voel ik me heel bang. Eenmaal op mijn kamer gekomen zie ik dat alles is verbrand. De meubels zijn zwartgeblakerd enz.

3. Huilend ren ik snel het huis uit, de straat over, terug naar het boompje. Ik val verslagen tegen het boompje en doe mijn ogen dicht, als ik ze open die is er om mij en het boompje een cirkel van vlammen.

Meestal schrik ik nu bezweet en huilend wakker, soms droom ik nog een aantal seconden door en zie ik heel snel een schim van een rennende man achter het vuur.

Ik hoop dat iemand hier een soort van verklaring op heeft, want deze droom is echt heel eng voor mijn belevenis. Hierna durf ik vaak niet meer te slapen en voel ik me uitgeput. Ik ben misschien nog maar 15 maar het zit me enorm dwars.

Alvast bedankt,

Marco

Psycholoog Dea
11 jaar geleden

Beste Marco,

Wat rot dat je hier zo veel last van hebt, zeker als je dagelijkse leven ook nog eens eronder gaat lijden.

Op www.psychologenpraktijkboom.nl zijn behandelingen te vinden voor nachtmerries. Wellicht is dat wat voor jou?

Heel veel sterkte!

Marco
10 jaar geleden

Beste Dea ,

Wat denkt u dat mijn droom betekend?

Groeten Marco

Online Psychologenpraktijk Boom
10 jaar geleden

Beste Marco,

Persoonlijk denk ik dat alleen iemand zelf kan zeggen wat de betekenis van zijn/haar dromen is. Anderen kunnen je natuurlijk wel helpen met suggesties, maar jij bent het die bepaalt wat het precies voor jou betekent.

Misschien heeft iemand anders hier een idee?

ee3049
10 jaar geleden

Hallo Marco, het Huis staat voor je lichaam en je geestelijke gezondheid, de Mist in de droom wil zeggen, dat je veel geduld en vindingrijkheid zal moeten hebben om dilemma;s op te lossen, zakelijk of financieel, het grasveld wil zeggen, dat je op dit moment bent omringd door vijandige invloeden, oppassen dus, Bomen zijn meestal een goed voorteken,de Boom die bij je past,heeft moeilijkheden daarom staat hij Krom, maar de groene Bladeren zijn weer Hoopvol, De Angst wil zeggen, problemen die voortkomen uit het verraad of de oneerlijkheid van iemand die u vertrouwde, verdween de angst in je droom, dan zult u de moeilijkheden te boven komen, het Rennen wil zeggen, dat je wil ontsnappen aan bepaalde omstandigheden, de rust is dat Boompje, maar dat staat in Brand, dat wil zeggen, je zult het Overwinnen, Zwart geblakerd is je Huis, je treurt over een bepaald verlies in je Leven, dat wat je Mist of weggegaan is.