Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Enge droom die steeds herhaald, betekenis?

annebertus
10 jaar geleden

Ik heb afgelopen maand heel vaak dezelfde droom gedroomd. En ik vraag me af waarom? En wat het zou kunnen betekenen?

De droom gaat als volgt: Het speelt zich vlak bij mij in de buurt af. Daar heb je een flatje staan die al een tijdje leeg staat. Omdat die gesloopt word. Ik droom dat ik daar samen met mijn vriend stiekem naar binnen sluip en in elke lege woningen ga kijken. En dan vinden we in een woning op de keukenkastjes stapels met cadeautjes, als we de cadeautjes open maken blijkt dat daar allemaal drugs in zit. We willen dan zoveel mogelijk mee nemen om dat te verkopen, dus we pakken zoveel als we pakken kunnen. En willen dan net de woning uit lopen en komen er plots via een andere deur een paar jongens binnen lopen. Die beginnen te schreeuwen, Ze stelen onze spullen!!! En dan zetten wij het op het rennen. Maar in het trappenhuis rent een groep jongens de trap op en we worden ingesloten. En plots zijn wij opeens met een derde persoon, een vaag onherkenbaar persoon. een vrouw met een hele lange vlecht die voor ons gaat staan, om ons te verdedigen. (ik krijg in de droom opeens een veilig gevoel bij haar). Maar de jongens blijken opeens wapens bij zich te hebben met lange stekels er aan. En slaan daarmee de vrouw heel hard tegen haar hoofd, Waardoor ze dood is, Ik word doodsbang, nu zijn wij aan de beurt! En op dat moment schrik ik wakker!

Het enge is is dat die droom zo realistisch lijkt dat ik eerst midden in de nacht een kwartier moet bij komen..
Wie kan mij helpen met wat dit eventueel kan betekenen? Misschien dat ik er dan wat aan zou kunnen doen..

alvast bedankt

Online Psychologenpraktijk Boom
10 jaar geleden

Er bestaat een goede behandeling voor het wegnemen van je nachtmerries. Kijk voor meer informatie op: https://www.psychologenpraktijkboom.nl/nachtmerries/wat-is-het----/