Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden zus wordt opgegraven + moeder sterft? Uitleg?

10 jaar geleden

Ik zou graag uitleg willen bij een nachtmerrie(?) die ik vannacht had. Al de hele dag ben ik bezig met deze droom en ik zou graag willen weten wat de betekenis is. Voor ik mijn droom vertel is het misschien handig om te vermelden dat ik de laatste tijd veel ruzie heb met mijn moeder en mijn oudere zus (waar het ook over gaat) zichzelf om het leven heeft gebracht. Ik weet niet of die dingen verder meespelen om deze droom uit te leggen.

Mijn droom begon op school, ik zat in de klas naast mijn tweelingbroer en we werden uit de klas gehaald. Er was iets gebeurd en we werden naar de huisartsenpraktijk van mijn moeder gebracht. We kregen te horen dat mijn moeder een auto-ongeluk had gehad en hierdoor overleden was. Mijn stiefvader kwam met het idee om mijn oudere zus op te graven en dat gebeurde dus ook. Toen ik bij mijn moeder ging kijken, lag zij in een kist. Mijn zus zat in een stoel ernaast, het leek net alsof ze nog leefde. Haar haren waren gedaan, ze had make-up op en droeg haar lievelingskleren. Het was alsof ze ieder moment kon zeggen: "HEEEE! ZUSJE! Lang niet gezien!"

Aan het einde van mijn droom stonden we op de begraafplaats en werden mijn zus en moeder begraven in dezelfde witte kist waarin mijn zus ook echt begraven is.

Wat betekend dit en waarom heb ik deze droom? Ik hoop dat iemand kan helpen.

Danza.

Sabrinaa
10 jaar geleden

Ik denk zelf dat jij de ruzies van jou en je moeder zat vindt.
Probeer het op te lossen. Ga een keer rustig praten (Ik weet het het klinkt stom en dat dacht ik eerst ook maar het werkt best goed).

En dat je zus werd opgegraven kan ik 2 dingen voor bedenken.

1. Het is nog niet zo lang geleden dat ze is begraven, dan moet je het nog verwerken.
2. Je had een hele goeie relatie met haar en je mist haar heel erg.

10 jaar geleden

Dankjewel Sabrina,

het rustig praten met mijn moeder is een onmogelijke opgave. Althans, zo ziet het er al 3 maanden uit als het niet langer is. Mijn moeder giet geen water bij de wijn (wat wel zou moeten, aangezien ik niet kan veranderen dat ik op vrouwen val ipv mannen) en daar gaan de ruzies constant over.

Bedankt voor de verduidelijking en ik zal nog eens proberen met mijn moeder te praten.

Danza.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 10 jaar geleden door Danza.