Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vluchten voor terroristische aanslag

Dw
9 jaar geleden

Hallo,

Ik heb vannacht heftig gedroomd.

Ik werk in een supermarkt en droomde dat er een (agressieve/dronken) man die vaak in onze winkel komt mij in de houdgreep nam en mij zo een uur lang gegijzeld heeft gehouden.
Uiteindelijk was het wel voorbij en was ik met de rest van mijn collega's op het kantoor van mijn baas waar ik alleen maar kon huilen.

De droom ging ineens over in een andere setting. Ik was met mijn dochtertje van 4 in een Belgische stad. We liepen een steegje in en ik zag ineens allemaal politieagenten in kogelvrijvest schieten. Mijn dochter rende er juist op af en ik schreeuwde dat ze terug moest komen maar ze luisterde niet. Pas toen een politieagent naar haar schreeuwde kwam ze terug. Ik vluchtte met haar op de arm en ineens zag ik mijn vader staan (die zit ook bij de politie). Hij rende met ons mee om ons in veiligheid te brengen. We kwamen op een bruiloft terecht waar mensen ook opeens begonnen te schieten, ook op ons. Er zaten geen kogels in, maar ik voelde de luchtdruk. Het bleek een of ander ritueel te zijn.
We renden weer verder en kwamen in een restaurant met een hele grote vijver in de tuin. We begonnen te zwemmen, maar ik hield mijn dochter niet meer goed vast en ze kwam elke keer onder water. Uiteindelijk haalden we de andere kant wel en toen schrok ik wakker.

Is dit gewoon pure angst door de gebeurtenissen van de laatste tijd?

Boodschap
9 jaar geleden

Je bent niet de enigste met zulk soort dromen.

9 jaar geleden

Als je droomt dat je een dronken man ziet, betekent het dat je het gedrag van een ander afkeurt. Je wordt in de houdgreep wordt genomen, dus hiermee word je gedwongen om maar één richting op te gaan. Als je gegijzeld wordt dan word je door iemand gevangen gehouden. Dit suggereert dat je je opgesloten voelt in bepaalde omstandigheden in het echte leven. Je zou je bijvoorbeeld opgesloten kunnen voelen in je carrière, een relatie of het leven in het algemeen. Vanwege de collega’s vertegenwoordigt dit tevens ambitie, moeilijkheden en competitie. Door te huilen, ben je onbewust bezig om van je frustraties af te komen en een emotionele balans te vinden. Gaat het wel goed op je werk?

De dochter is het kind in jezelf met onzekerheden en ontdekkende fases. Als je droomt over een stad, wijst dit op een gevoel van gemeenschap en je sociale omgeving. Het steegje is een paadje die je gekozen hebt in je werk of deelname in de maatschappij.
De politie symboliseert tevens structuur, regels en controle en waarschuwt om roekeloos gedrag te vermijden.
Een bruiloft is een periode inluidend op een nieuw begin. Je rent weg, dus je vermijdt dan een situatie.
Water staat voor emoties. Als je zwemt, mag je meer vertrouwen op je intuïtie.
Je haalt de overkant en hiermee slaag je in het doel wat je voor ogen hebt.

Deze discussie is gesloten.