Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Oke, ik ga het uitleggen. Ik ben 13 jaar en ik zit op tweetalig vwo. Ik denk heel veel na, over de zin van het leven etc. Ik droom soms raar. Ik heb een soort fotografisch geheugen, en een heel goed...Ja...Hoe moet je het zeggen? Als ik ergens vaak kom (zeg mijn school) Dan weet ik hoe het eruit ziet en kan ik er vanbinnen rondlopen terwijl ik er helemaal niet ben. Ik ben ook geschat op intelligentie en die blijkt hoog te zijn. Ik voel me heel onbegrepen in deze wereld. Soms denk ik dat ik gek ben. Ik heb twee keer raar gedroomd, toen ik kind was en dat weet ik nog heel goed. Nu ben ik 13, en vannacht had ik een hele rare droom. Echt heel raar. Ik heb al een paar keer rare dromen gehad, maar deze sloeg alles. En nu, vlak voordat ik ga slapen, half twaalf zit ik hier maar, bang totdat diegene niet komt. Ik heb wel een sociaal leven, heb minstens 8 goeie vriendinnen en veel meer vrienden en vriendinnen. Iedereen ziet mij als een slim, sociaal gewoon meisje (dat zeggen ze tegen me) maar ik voel me best wel gestoord, weet niet waarom. Soms zie ik in mijn droom mijn moeder doodgaan en dan wordt ik huilend wakker. Ik kan tegen onthoofdingen, en bloed, en geweld, maar als ik iets zie gebeuren met mijn dierbaren wordt ik echt verdrieting, bang, huilerig enz.
Zoals ik al zei, ik heb al eens een paar keer raar gedroomd. Ik heb tot mijn vijfde in Nijmegen gewoond. De eerste rare droom die ik had ging over ik, die in ons oude huis (Door die droom weet ik dus nog ongeveer hoe ons oude huis eruitziet) en dat ik snel over de trap naar beneden zweefde en dat daar een soort ''iets'' stond dat gedaanteverwisselingen deed, in allerlei vormen, van ridder naar james bond, etc. etc.
Tweede was dat er een soort gekkenhuis was waar mijn moeder was uitgenodigd, waar een man achter een glazen paneel zat die al die oudjes die daar zaten liet struikelen enzo, en dus ook mijn moeder, en die droom heeft heel erge indruk op mij gemaakt omdat ik heel, heel bang was, en ik mijn moeder pijn en verdriet zag lijden terwijl ik niks kon doen.
Droom 3 was ook raar, maar het kwam erop neer dat alle kinderen uit de buurt over een paar eilanden moesten lopen, ik zag een truck die half onder water was, en ik liep te praten met een slimmerik die niemand anders aardig vond, maar die ik wel aardig vond, en dat achter mij een vriend van me met zijn vriend zaten me uit te lachen ofzo. Ik weet niet eens waarom al die kinderen per se over die eilanden wouden komen, maarja.
Oke, dan nu mijn droom die ik gisternacht heb gehad. Ik vind hem echt doods, en doodseng.
Rare droom___(De duivel heeft een gezicht gekregen)
Het begon dat ik op mijn oude buitenschoolse opvang met een soort bal iets zat te spelen, een of andere nieuwe trend in mijn droom. Opeens ging er een alarm af, een vrouw schreeuwde dat we naar binnen moesten, dus ik liep om het hek van de buitenschoolse opvang heen, stak de weg over, en ging naar een trap van een gebouw. Dat gebouw is dus in het echte leven een opvang voor kinderen van 0 tot en met 9 jaar, maar toen ik in mijn droom de wenteltrap op liep, was er een soort hotel. Met allemaal deuren en één raam aan de rechterkant, met sofa's ervoor enzo, als een soort lobby, en dat raam gaf uitzicht op het dak. Maar dan was er nog dat alarm, en toen kwam het meest verontrustende.
Er kwam een man/jongen aan, ik weet het niet precies. Hij had zwarte krullen. Gestoorde, misselijkmakende ogen. Alsof die gek was. Alsof die...Hij was raar. Niet normaal. Ik noemde hem Roman (In mijn droom). Hij keek de hele tijd naar mij. Hij begon te vertellen dat hij iemand wou, iemand om een van zijn ''Romans'' Te worden. Het werd een arme, donkergekleurde vrouw met haar dat leek op dreadlocks. Hij veranderde haar in een soort wezen met romijnse kleren aan, en ze werd zijn slaaf. Meer dan zijn slaaf. Hij vroeg om een arm. Zij rukte haar arm af, en gaf het aan hem. Toen was hij verdwenen, met haar. Ik kende hem of haar niet. Nooit gezien. Maar terwijl hij dat dus aan het vertellen was, keek hij ook naar de anderen maar het meest naar mij. Gestoorde ogen. En ook al was het een droom, ik weet zeker dat ik ze nooit ga vergeten. Ik wordt bang van hem. Daarna kwam het op het nieuws ofzo, in mijn droom, dat er een gek was genaamd roman, die mensen kon betoveren enzovoor. En toen iets met testen wat ik vergeten ben, en blijkbaar ook niet belangrijk was, en ook niet echt bij mijn Roman-droom hoorde.
Deze man, wie het ook is, ik ken hem niet, bezorgd me de rillingen. Gekke ogen. Zwart krullend haar.
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij de betekenis van deze droom kan bezorgen.
Het ouderlijk huis staat voor oude denkwijzen, je houding en hoe je in het algemeen voelde en dacht. Een huidige situatie in je leven kan deze oude manier van denken en doen weer oproepen. Door op trap te lopen geeft aan dat je groeit en je in ontwikkeling bent. Je verandert van gedaante en dat geeft aan dat ontdekt wie je bent en laat je ontwikkelde eigenschappen je eigen maken.
In het gekkenhuis komt men tot rust en orden je je gedachten. De moeder staat voor kracht in jezelf. En hiermee ook de vrouwelijke kanten; zorgzaamheid, intuïtie, creativiteit en emoties. Het paneel is een soort doorzichtige muur. Dit houdt in dat de ontwikkeling nog niet af is. Er valt nog veel te leren in het leven. Stapje voor stapje met vallen en opstaan.
Kinderen hoppen van eiland naar eiland om zo van alles te verkennen. Een truck of vrachtwagen zat half onder water. Een vrachtwagen vertelt je over langzame vooruitgang in je leven richting je dromen en wensen, met heel veel bagage en oude opgekropte emoties. Nu hij onder water staat geeft aan dat je teveel hooi op de vork neemt. Van verkennen leer je ook veel. Laat het dan in je opnemen en dan pas handelen. Anders word het impulsief.
Een bal symboliseert compleetheid en volledigheid. Wanneer je een alarm hoort in je droom, suggereert dit dat je een conflict ervaart in een relatie of situatie. Je zou kunnen twijfelen aan keuzes die je gemaakt hebt. Het gebouw weerspiegelt je lichaam en persoonlijke eigenschappen. Hoe hoog je je bevindt in het gebouw, is een teken voor toenemend bewustzijn en intellect.
De deuren zijn de keuzes die je maakt en de rechterkant staat voor je bewustzijn.
Er is een raam en daar kun je doorheen kijken en dat wil zeggen dat je door het raam uitzicht hebt naar de buitenwereld.
Krullen staan voor verleiding. En zwart voor het onbekende, het onderbewustzijn.
Droom dat je arm wordt afgerukt, verwijst dit naar ongebruikte talent.
De onbekende man is je onbewust kant, het onbekende. Er valt nog genoeg te ontdekken.