Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Levend begraven worden.

Lulu-A
9 jaar geleden

In mijn droom werd ik levend begraven. Ik viel achterover in eens in een soort van kuiltje en meteen kwam er van alle kanten aarde/zand (weet niet precies wat het was) over me heen. Het werd ook pik zwart voor me ogen en ik kon m'n mond niet openen om te schreeuwen. En ik was niet alleen toen het gebeurde, het gekke is ook terwijl alles over me heen viel zag ik nog die schim van die persoon daar staan gewoon starend terwijl ik levend begraven werd. En ik kon niet schreeuwen of ademen of bewegen. Dus gaf ik het maar op en accepteerde m'n dood.

9 jaar geleden

Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijkse leven. Het levend begraven worden laat zien hoe je omgaat met je angsten en het onbekende. De schim is je onbewuste die vanuit een ander perspectief de situatie bekijkt.

8 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt mij dat iemand je wil begraven of over je heen loopt.
Waarom blijf jij daar zo passief liggen?

Soms moet het oude ik sterven om een nieuw te laten ontstaan. (transformatie)
Maar hier lijkt iemand onverschillig over je dood.
Je gevoel wordt levend begraven. De kille toeschouwer is meer het dorre verstand.
Dus ook een vorm van opsplitsing.
Je krijgt alles over je heen gekeerd.

Soms zijn dit ook methodes om je letterlijk het zwijgen op te leggen en zaken die het daglicht niet verdragen maar te vedringen of te begraven. (b.v. misbruik)

Het betekent geen werkelijke dood.

Misschien wens je jezelf wel dood, omdat niemand om je geeft?

Mm1508
8 jaar geleden

@Esme dat is inderdaad een mooie logische verklaring voor de droom.
@sheherazade het is erg verwarrend om 4 verschillende verklaringen te geven. Iets te makkelijk ook; zo heb je het altijd goed.
@Lulu-A ik hoop dat je met de uitleg verder kan. Succes!

8 jaar geleden
Beheerder

@sheherazade het is erg verwarrend om 4 verschillende verklaringen te geven. Iets te makkelijk ook; zo heb je het altijd goed.

Zo gemakkelijk is dat niet want dromen hebben altijd meerdere mogelijkheden.
Bij gebrek aan uitgebreider informatie is het niet altijd mogelijk preciezer te zijn.
Het is dus meer de vaagheid van de dromer zelf en het ontbreken van details die tot meerdere opties voeren.

Ik denk altijd in meerdere lagen.
Het is dan maar de vraag welk Assepoester schoentje past?

Ik kan uit 5 regels geen sluitende analyse destilleren.

Verder zie ik geen tegenstrijdigheden in mijn uitleg.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.