Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mijn huis werd bestrormd door 14 vreemden en vernield, voelde me totaal machteloos

Lieke a.k.a. Likky Lee
8 jaar geleden

Ben zojuist helemaal overstuur wakker geschrokken, tranen rolde over mijn wangen.

In mijn droom, was ik opweg naar huis samen met mijn vriendin (waarmee ik afgelopen avond uit was) onderweg kwamen een groep van 14 mensen op ons pad ze waren beduidend ouder dan wij zelf, eind 40 begin 50. Ze stelde zich verbaal erg veiandig op. Ik nam het voor mezelf op en riep iets (weet niet meer precies wat) om ervoor te zorgen dat ze ons met rust zouden laten. Voelde me erg aangevallen.

Vervolgens zijn ze allemaal mijn huis in gedrongen, ik kon niets, ze vernielde alles, zaten overal aan, maakte kwetsende en denigrerende grappen over mij en mijn spullen. Ik was overstuur, huilde, schreeuwde maar niemand was onder de indruk. Ik riep naar mijn vriendin dat ze de politie moest bellen maar ze was zelf ook aan het proberen die verschrikkelijke mensen uit mijn huis te krijgen.

Machteloos en overstuur heb ik toe staan kijken, rennend door mijn huis om te zien hoe alles vernield werd. Toen hoorde ik een van de vrouwen met de politie bellen, "ja je zult haar wel herkennen van de foto" zei ze. Ze was een verschrikkelijk verhaal aan het vertellen zodat ik schuldig werd bevonden.. Ben mijn huis uitgevlucht, daar stond de rest van de groep mensen. Heb toen een id van iemand proberen te pakken als bewijs.

Toen schrok ik eindelijk wakker.....

Ik heb proberen op te zoeken wat dit zou kunnen betekenen. Maar vind maar summier wat betekenissen. Zou iemand mij duidelijke en passende uitleg kunnen geven over mijn droom?

Ik ben het afgelopen jaar heel erg ziek geweest en ben zoetjes aan mijn leven weer op de rit aan het krijgen, mijn gevoel zegt dat deze droom me daarover iets probeerd duidelijk te maken.

8 jaar geleden
Beheerder

Ja laat je blijkbaar alles wat waardevol is afpakken. (waardegevoel)
Het gaat om mannen begrijp ik?
Dat is dus de innerlijke (of ook uiterlijke) criticus, waarvoor je nooit goed genoeg bent. (faalangsten)

Het ego bezit in dromen niets, maar probeert er zich wel mee te identificeren.
Je kunt iets psychisch alleen behouden door er bewust van te zijn.

De onbewuste kanten komen roven, want ze willen ook deelnemen aan het bewuster bestaan.
Stel dat je in de realiteit niets bezit en een ander veel.
Dan ontstaat er snel roofzucht.

Mogelijk voel jij je in het werkelijke leven snel bedreigd of aangevallen omdat je onzeker bent?

Het motief van de rover komt ook als levensles over waarbij je uiteindelijk alles moet opgeven inclusief jeugd en gezondheid. Immers alles is vergankelijk en wat je niet benut neemt het onbewuste terug.

Het huis is je constitutie en je psyche, niet je werkelijke huis.

De vele personen betekenen fragmentatie, of soms ook dissociatie.