Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

levensechte poppen

Bianca V
8 jaar geleden

Goedemorgen Dromers!

Mijn droom was bijzonder angstig:Ik droomde dat ik met een paar mensen door een groot afgelegen kasteel liep...en we liepen een bepaalde route..die route was omringd met levensechte bewegende poppen in allerlei formaten,leeftijden...uit de tijd van de middeleeuwen!maar ze hadden 1 ding gemeen:Ze keken ons allemaal aan of na!heel creepy!Overal waar je keek was er wel iemand!Eenmaal buiten gevlucht ging het gewoon door,We keken naar de ramen van het kasteel en ontdekten nieuwe gezichten die we daar voorheen niet zagen!buiten op de wegen zwaaiden er zogenaamde narren(ook als pop)met grote varens...hopelijk kan me iemand de betekenis geven over deze rare droom!?Alvast bedankt!

8 jaar geleden
Beheerder

Het kasteel is het onbewuste (vaak ook een Zelfsymbool)
Maar hier wandel je door het bekende labyrint dat het onbewuste vormt.
Hierin is de geschiedenis opgeslagen als dode poppen of geesten.
Jij bent hier natuurlijk de vreemde eend in de bijt.
Je kunt die poppen ook zien als onbewuste delen van jezelf die om aandacht vragen.

Buiten staan de narren te zwaaien met varens.
Dat is heel typerend. De nar is het irrationele element dat vaak bij veranderingen optreedt.
Het is vaak de schelm of de clown, soms het kleermakertje of het kappertje uit de sprookjes.
De varens zijn net als palmtakken een begroeting, zoals vroeger wel koningen werden binnengehaald, of een bruidspaar gehuldigd.

De "geesten" kun je niet ontlopen want het zijn creaties van je eigen geest..
De mens schept nu eenmaal zijn spoken.

Bianca V
8 jaar geleden

Hartstikke bedankt voor de goede uitleg!