Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

elke nacht dezelfde nachtmerrie

Verena
8 jaar geleden

Hoi allemaal.
Ik heb hulp nodig met mijn nachtmerrie..

Droom: het is altijd een enge verlaten plek, een meisje met lange zwarte haren voor het gezicht en een lange witte jurk wilt me grijpen. Ik probeer dan weg te rennen, maar ik kom niet vooruit, of om hulp te schreeuwen maar er komt geen geluid uit. Vaak probeer ik mijn nachtmerrie om te zetten in een mooie droom, dat ik het picknicken ben op het strand of in het park, maar op een of andere manier is er altijd water bij verbonden, uiteindelijk komt ze dan uit het water gelopen en begint het weer van voren af aan.
Ze lijken heel echt en zijn heel beangstigend. Deze dromen heb ik sins mn 8e in periodes, dan heb ik er geen last van, andere keer heb ik weer maaanden lang iedere nacht die nachtmerrie.

Graag wil ik nu weten wat dit betekend en wat ik ertegen kan doen??

Alvast bedankt!
Groetjes Verena

8 jaar geleden
Beheerder

Het is een angst die je achtervolgt.
Het heeft geen zin weg te lopen want je kunt niet ontlopen wat bij je hoort.
Probeer eens te bedenken wat er zou gebeuren als je niet meer wegloopt?
Dat meisje heeft je iets te zeggen als verloren ziel.
Ze is in het wit wat op zich een zuiverheid aangeeft maar het kan ook een lijkwade zijn van iets dat je verdrongen hebt.
Haar verwarde haren zijn wellicht door het water veroorzaakt?
Het water is het onbewuste.
Je zult op een of andere manier dit meisje moeten accepteren en zien wat ze te zeggen heeft.

Ze wil jou grijpen, want haar nood is hoog.
Mogelijk is het een trauma dat je verdrongen hebt?

Verena
8 jaar geleden

Ja gisteren nachg ben ik blijven staan en heb gezegd, vermoord me maar ik kan toch geen kant op. Ik weet niet of u de film the ring gezien hebt, maar zo ziet het meisje in ieder geval uit.

Bedankt voor de info, zal er eens goed over na denken, welke angst het zou kunnen zijn.

Groetjes Verena

8 jaar geleden
Beheerder

Angsten kun je overwinnen.
In dromen niet ingaan op de angst maar op jezelf concentreren.
Dat wekt je bewustwording en daarmee kun je ofwel immuun worden of ontwaken.
Kijk, alles is maar een beeld of symbool van iets.
Dus waar je in het echt bang van bent, verbeeldt zich in een droom.
Maar het zijn vluchtige voorstellingen zonder consistentie.
Daarom kunnen ze en zullen ze ook transformeren tot iets meer herkenbaars als je het niet verdringt.
Want door het verdringen en onderdrukken, worden de beelden steeds primitiever en onbegrijpelijker, maar vaak ook agressiever of opdringerig. (Dwang-gedachten, -rituelen, -bezweringen en -handelingen zijn er vaak een gevolg van).
Het bewustzijn is een grote kracht en zelfs in het leven kun je die kracht voelen, als je je niet laat reduceren tot een hulpeloos kind, of tot machteloosheid, of op de loop gaat voor zijn spoken.