Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Nachtmerries door een kussen

Sjors :)
8 jaar geleden

Hoi allemaal,

Ik loop hier al een tijdje mee, maar ik dahct toch eens andere mensen om hun mening/ervaring te vragen.
Het is namelijk zo dat ik een kussen heb, en als ik daar op m'n rug op ga liggen, dan krijg ik telkens nachtmerries, waarin steeds verschrikkelijke dingen gebeuren. Als ik op m'n buik ga liggen of op een ander kussen heb ik hier geen last van.

Ik vroeg me dus af, weet iemand hoe dit komt? Het is natuurlijk makkelijk te voorkomen maar ik vind 't toch intrigerend.

8 jaar geleden
Beheerder

Vertel eens iets over die verschrikkelijke dingen?

Ik ken er die met opzet op hun buik slapen, omdat ze ooit misbruikt zijn.

Sjors :)
8 jaar geleden

Hmm ik weet het niet allemaal meer natuurlijk, maar ik weet nog wel dat ik minstens 1 keer doodgeschoten ben, op een bekende en vertrouwde locatie. Volgens mij zat ik ook een keer in een primitief dorpje ergens in 't bos waar ik achterna gezeten werd voor het een of ander en een gebouw op klom.
Verder dan deze 2 kom ik nu niet maar zodra ik nog wat weet zal ik hey laten weten!

8 jaar geleden
Beheerder

Waar komt je kussen vandaan, heeft daar iemand anders op geslapen?
Want als het maar met een kussen gebeurt, kan dat kussen drager zijn van een apport.
Zoals een helderziende impressies kan krijgen door een voorwerp aan te raken.

Maar de details zijn te vaag om veel te kunnen zeggen.
Dromen zijn vaak paranoïde omdat het bewustzijn laag is en zaken de kans krijgen die overdag verdrongen worden.
Je dromen wijzen op angsten. Schieten is bijvoorbeeld vaak kritiek.
We zeggen het soms overdrachtelijk "ik kan die en die wel dood schieten".
Dood in de zin van verdrijven of onbewust maken.

Als je op een gebouw klimt, kan dat betekenen dat je vanuit de angst naar je verstand klimt om overzicht te hebben.
Maar de angst zal je overal volgen, want het is zoiets als je eigen staart.

8 jaar geleden

Als de kussen te hoog ligt, kun je last krijgen van je nek of je rug. Ik weet niet of je daar last van hebt. De tweede chakra, gelegen in de onderbuik, lagere rug en seksuele organen, is verbonden met het element water en aan emoties en seksualiteit. Een onder actieve heiligbeenchakra kan klachten geven als emotioneel geblokkeerd zijn. Als je niet goed je emoties kan laten stromen, dan kropt dat zich op. Misschien komen de nachtmerries om die reden.