Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wolven

Kay
8 jaar geleden

Goedendag

Ik droomde dat ik in de slaapkamer stond en van 1 vd 2 ramen stond het gordijn open. Ik had mijn dochtertje op mijn arm en toen ik naar buiten keek kwam er een witte wolf aangerend en die ging voor ons huis zitten en bleef naar ons kijken. Toen er mensen uit een ander huis nr buiten kwamen rende de wolf weer weg. Ik was er bang van en net toen ik de gordijnen wilde sluiten kwam er een bruine wolf al grommend aan gerend en uit angst lukte het niet om de gordijn te sluiten en mijn dochtertje zei alleen maar woef woef ( ze is 17 mnd) woef woef mama

Toen schrok ik wakker.

Heeft dit een betekenis?

8 jaar geleden
Beheerder

Het ziet ernaar uit dat jij overal wolven (of leeuwen en beren) ziet. Dus angsten.
De witte wolf is helemaal niet kwaadwillend, waar de kleur ook duidelijk op wijst.
Het kind denkt dat het een hond is.
Als je de angst voedt komen er ook meer wolven.
Maar je zou een horde wolven niet tegen kunnen houden met open ramen.
Het raam is je geestelijk kader, je kijk op de boze wereld, het huis is je psyche.
Je kunt net als in Roodkapje je kind wel gaan waarschuwen voor de gevaren van de wereld, maar het kind zal het ooit zelf aan moeten durven die wereld in te trekken, anders verzuimt het te leven.
Het leven houdt nu eenmaal risico's in en jij bent niet alomtegenwoordig of almachtig om het kind te behoeden voor elk strootje of steentje waarover het zou kunnen vallen.

De witte wolf ging zitten en dus was het een vreedzame wolf.

Als moeder ben je natuurlijk bezorgd, maar je kunt het ook overdrijven en je angsten op een kind overdragen en het gaan overbemoederen, waardoor je de ontwikkeling in de weg staat.
Het kind letterlijk vastklampt. De droom geeft dus iets van je houding aan.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

De slaapkamer is het intiemste plekje van het huis. Het is een plek waar je uitrust en waar je bedgeheimen hebt. Door de ramen hebt je uitzicht naar buiten. De gordijnen zijn als een sluier. Persoonlijke dingen zal je niet snel onthullen naar anderen, als een introvert persoon. Het dochtertje is het kleine meisje in jezelf. De witte wolf en de bruine wolf zijn twee verschillende karakters. De ene is rustig en de ander laat zijn tanden zien. Van de bruine word je bang. Het beest is extravert. Kruip je in je schulp voor situaties?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

Kay
8 jaar geleden

ik kan me vinden in beide reacties. Dank u beide hiervoor. Ik ben een erg rustig persoon. Uit nietbzomaar emoties en ik bescherm mijn dochtertje al gauw voor bepaalde dingen en ik betrap mezelf er ook op. Dan waarschuw ik mezelf dat ik haar niet voor alles kan beschermen. Ze is ook veel ondernemender dan dat ik ben haha. Ze durft veel meer dan mij

8 jaar geleden
Beheerder

Ik denk dat je de witte en bruine wolf kunt zien als twee kanten van hetzelfde symbool.
In de zin van goed en kwaad, of braaf en assertief.
De een is open en vriendelijk als een kind.
De ander kent de gevaren van de wereld en laat alvast de tanden zien om afstand te houden.

Het is een bekend feit dat bange honden eerder bijten.