Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Droom
Ik heb vanmorgen zo'n rare droom weer gehad. Oja ik droom altijd in kleur, geluid, reuk, echt alsof ik daar echt ben. Hoe kan dat??
nou ja dit was mijn droom. Hoop dat iemand hem kan verklaren. Ik niet namelijk.
Ik moest meedoen aan een of andere soort wedstrijd. Er waren allerlei opdrachten die we moesten uitvoeren.
Ik moest samen met een jongen die ik niet kende. Hij gaf me sport/hardloopschoenen die mij redelijk pasten. Ik zei nog tegen hem wat een kleine voeten heb jij. Ik kreeg geen reactie. Hij was stil en erg nors. Wij moesten een touw pakken en deze moest vast aan onze enkels. De race begon. Al snel lagen wij bij de eerste 2 andere teams. Via een kleine gele deur moesten wij naar buiten. Eenmaal buiten moesten wij de stad door rennen naar een parkeergarage en daar betalen. Iedereen kreeg een aantal muntjes aan het begin. Wij kregen er maar 1. Verder had de jongen in zijn zak een bedeltje voor aan een armband. Ik deed het kaartje en het muntje in de automaat en de deur ging open. We moesten naar de overkant en daar door een deur heen. Er was een soort windmachine die elke zoveel seconden aanging. Die blies zo hard dat ik naar de andere kant van de gang werd geblazen. Toen ik het ritme door had van de machine kon ik naar de deur en was ik weer bij mijn teamgenoot. Via een grote gang langs een overdekt winkelcentrum moesten wij terug rennen. Bij een restaurant stonden mensen met grote waterpistolen en schoten stralen gele verf. Bij het einde stonden mensen met Simon te wachten. (Ik ben 29 feb 2016 moeder geworden van mijn zoon Simon)
We gingen naar een wachtkamer. Mark zag een oud klasgenootje en liet Simon zien. Er zaten veel mensen vooral een hoop mannen. Er liep een jongen met half lang blond haar en een bril langs. Deze sprak mij aan met mijn naam en vond het jammer dat ik niet bij hem hoefde te zijn met Simon en dat hij het jammer vond dat hij niet heeft kunnen helpen met de bevalling. Ineens stonden alle mannen op. Als of er een alarm gegaan was die alleen zij hadden gehoord. Simon lag bij een man in zijn armen en was erg aan het zweten. Hij moest hoesten en was kennelijk ziek. We mochten doorlopen en vervolgens kwam ik bij een soort hal uit van een collegezaal. Een meisje sprak tegen mij en zei dat het wel een makkelijke test was. Het was etenstijd en er stond een lange rij bij het restaurant van de school. Ik gaf aan dat ik naar huis moest naar Simon. Een jongen die kennelijk bij mij in de klas zat zei dat ik niet weg kon omdat ik dan de volgende les zou missen.
In het raam stond de vitrine met eten. Broodjes met sla en brie, gesmolten kaas en salami, old amsterdam met vlees. Er was niks bij wat ik ook kon eten. Ik zei tegen iemand die waarschijnlijk Mark moest zijn dat ik wel naar de mc donalds ging. Hij was het daar niet mee eens en bleef. Buiten was het druk. De zon begon onder te gaan. Ik zat aan een rij met tafeltjes. Er kwam iemand aanlopen met een pistool en wilde iedereen neer schieten. Ik smeekte dat hij mij liet leven. Hij telde het aantal mensen en dat was 9 en hij had ook 9 kogels. Hij schoot mij niet neer maar gaf wat leek op de binnenkant van een balpoint pen aan mij. Ik moest deze bij 2 mannen injecteren. Ik liep door de winkelstraat toen ik een raar geluid hoorde. Ik keek omhoog en zag een vliegtuig naar beneden komen. Snel sprong ik een winkel binnen en zag nog net het vliegtuig achter de winkels tegen over de winkel waar ik zat neer storten. Een enorme explosie was het gevolg. Een dikke wolk met puin en rook kwam richting de winkel en ik dook weg achter een kledingrek. Toen ik weer omhoog kwam hing er overal stof. Ik vroeg aan een medewerkster waar de nooduitgang was en het alarm. Ik kreeg geen antwoord. Ik liep zelf naar een deur en duwde deze open. Ik kwam uit in het magazijn van de winkel. Daar zag ik nog een deur. Samen met wat andere mensen uit het magazijn duwde we deze open waarop ook het alarm afging. Ik drukte nog extra op het alarmknopje naast de deur.
Buiten zette ik het op een rennen. Bij een verkeerslicht stopte ik. Iemand zei dat ik haar schoenen aanhad. Ik gaf aan dat ik ze van een jongen had gekregen. Opdat moment werd de situatie op straat nog erger overal werd geschoten, geschreeuwd en rende mensen.
Ik rende naar een blauwe bus en deed de deur open. Een man vroeg wat ik wilde en ik zei een lift. Hij deed ineens heel raar en zijn ogen waren raar. Hij had een hele dikke hand met nog maar 3 vingers. Hij duwde mij en ik viel. Het ding wat ik eerder had gekregen liet ik vallen. Een andere man ook al met een dikke hand wierp zichzelf voor de man en zei alleen maar vlucht.
Ik rende een gebouw in en moest daarbij vechten voor mijn leven. Samen met een jongen en een meisje rende we een grote ruimte in. Daar waren zo’n 20 man. Ze deden de deur dicht. We hoorden een geluid. Een soort hoge piep en een zuigend geluid alsof alle zuurstof werd weg gezogen. Daarna een enorme explosie. De deur sprong niet open maar reageerde wel op de explosie en was aan de boven en onderkant helemaal verbogen. Snel rende wij een kamertje in. Eerst een buitendeur dicht en ik vroeg om hulp om het slot dicht te krijgen. Toen een binnendeur. Ook hierbij moest iemand mij helpen om het haakje erop te zetten. Daarna een laatste deur deze had geen slot. Er stonden 2 bedden in de kamer en een hoge smalle kast.
De jongen liet zich op de grond zakken en het meisje ging op bed zitten. De ramen stonden open. Er zat een soort hor voor. De gordijnen waren helemaal open en het rolgordijn half dicht. Ik wilde alles dicht doen maar, dat mocht niet van die jongen. Buiten zag ik de ene explosie na de andere. Een hoop mensen gilden en stonden in de brand. Het meisje begon te huilen en vroeg wat er allemaal gebeurde. Ik was ondertussen op de grond gaan zitten achter een bed. Ik zag dat er allemaal dunne matrassen en dekens onder lagen. Ik wilde deze voor het raam gaan maken. De jongen zei dat ik Simon eten moest geven. Ik keek omlaag en had Simon in mijn armen en hij liet een beetje melk van de vorige voeding uit zijn mond lopen. Op dat moment sprong er iemand tegen het raam aan.
Ik schrok wakker en het was 8.24 uur Simon moest half 9 weer eten krijgen. Hij sliep nog dus ik nam even te tijd om dit op te schrijven.
Beheerder |
Het is wel een chaotische droom.
Je leven is te hectisch of je kijkt teveel naar avonturenfilms a la Indiana Jones.
Wat moet je met te kleine schoenen en dan hardlopen dat zal pijnlijk worden.
Hardlopend een parkeergarage opzoeken? Is dat niet een manier om tot stilstand en rust te komen?
Overal paniek. alarm, schieten, neerstortende vliegtuigen, Paintball gevechten enz.
Er is een chaos of burgeroorlog in je gaande.
Je rent als een opgejaagd dier door het leven met je tong op je te kleine schoenen.
De te kleine schoenen doen denken aan Assepoester.
Dat glazen schoentje was symbolisch natuurlijk een geestelijk schoentje.
De mannen met de gezwollen handen en 3 vingers intrigeren mij wel.
Het drietal was vaak verbonden met b.v. de duivel (drietand) overgenomen van andere mythen en goden.
Zoals ook de 3 poot, 3 wensen of vervloekingen enz.
Maar een bus bestuur je niet zelf en de kermisrit door het leven beeldt weer die chaos uit waar knotsgekke kerels aan het stuur lijken te zitten zoals in de Canonball run.
Schieten is vaak kritiek.
Paintball is anderen bevlekken.
Explosies zijn vaak woede en opgekropte emoties.
Waarom knoop je een touw aan je enkels als je wilt hardlopen?
Is dat niet erg tegenstrijdig? Of is het je staart?
Een bedeltje in een parkeer automaat betekent dat je naar rust verlangt, maar er geen energie (geld) in steekt.
Ik hoop dat je het contrast ziet van de jacht naar nergens en de ontbrekende rust of de bijna zieke gevolgen als je zo doorgaat.
De dynamiek in de droom is verontrustend.
Ga de natuur in en kom eens tot rust, vermijd opwindende invloeden.
Geen opzwepende muziek of opgefokt bezig zijn. Stilte, en dan eens zien wat er op je af komt.
Het doet mij denken aan het wiel van Samsara.
Wie zich aan de buitenkant van het wiel bevindt, is in chaos, maar in het centrum heerst onverstoorbare rust.
Goed vergelijkbaar met de orkaan die in je droom de deuren open blaast.