Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Tsunami en tornado's

Martjet
8 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik heb een nachtmerrie gehad. Ik had gedroomd dat ik met een gezin plotseling in een ander land was. We waren in een zaal met een podium en plots brak er paniek uit. Er werd plots geschoten en het bleek dat heel het land omzeep werd geholpen door ziekte en mensen. (Overheid/rebellen)
De vader van het gezin en ik werden neergeschoten met een speciale kogel die snel behandeld moest worden omdat het met gif of iets dergelijks bewerkt was waardoor je sneller kwam te overlijden. Zijn vrouw heeft me de opdracht gegeven om op pad te gaan zoeken. Plots werd ik wakker in mijn droom zelf en was ik daar heel ziek. Ik keerde terug naar zijn vrouw en vertelde niemand te kunnen vinden. Ze zag er heel ziek uit en verweet het mij dat ik pas na 16 dagen terug kwam. Het leek erop alsof iedereen op sterven lag.

Vervolgens was ik en die man weer in een open vlakte en ontstonden er ineens tornados. Een daarvan raasde zo snel onze kant op waardoor ik meteen wist dat dit onmogelijk te overleven was. Hij merkte het op en voor dat hij iets kon zeggen werden we meegesleurd en kwam hij te overlijden en werd ik wakker in een hotel.

Mijn moeder, stiefvader en halfzusje van 2.5 wilden vakantie vieren. Ik maakte me ernstige zorgen in mijn droom voor wat ik mee heb gemaakt en ik gaf continue aan dat het niet veilig was en dat we daar weg moesten. Mijn stiefvader deed erg nonchalant en moest er niets van weten en zo ook mijn moeder. Plots zag ik op televisie een nieuwsonderbreking dat er zware weersomstandigheden werd verwacht en dat iedereen uit moest kijken.
Ik raakte daardoor nog meer in stres en keek daardoor uit het raam waarbij ik mega grote tsunamis op het hotel zag afkomen.
We zaten hoog in het hotel en de golf rijkte tot boven het raam waardoor ik hysterisch werd en aandrong dat we echt weg moesten.
Mijn moeder was kalm en had zoiets zovan dit is geen zon zee strand vakantie meer dus wilde ook door aandringen van mij terug naar huis. Mijn stiefvader vond het ook allemaal maar mee vallen en mijn moeder heeft hem op een zeurderige manier meegedeeld dat ze hier geen zin in had, dus vertokken we en zouden we proberen de eerste vlucht terug naar huis te nemen.

Eenmaal beneden zag ik mijn klein zusje met mijn stiefvader beneden en zag ik dat de tsunami hen helemaal overspoelde. Ze leefde nog maar waren kletsnat. Dit droeg dan aan in meer stres en paniek in mijn droom.

Eenmaal vlak bij het vliegveld regende het pijpenstelen en onweerden het hevig. Overal rijen en massa mensen en bomen die half omwaaiden. Vliegtuigen die massaal opstegen en erg veel moeite hadden in de lucht en toen realiseerde ik mij plotseling dat ik aan het dromen was en snel wilde wakker worden.

Ik ben zodanig geschrokken dat ik mijn droom toch even wilden delen en voor eventuele verklaring. Bij voorbaat dank!

8 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt erop dat er een oorlog in je innerlijk aan de gang is.
De tsunami is het onbewuste dat zoveel emotioneel beladen energie heeft verzameld dat het inbreuk maakt op het bewustzijn en de opgeschroefde niets aan de hand stemming doet omslaan in paniek.
Overal zie je leeuwen en beren, rondvliegende kogels en rampspoed.
Wat is er dus in de realiteit gaande dat er zoveel agressie verwijten en opgekropte emotie of woede speelt?
Het onbewuste is een zee of een stuwmeer maar als je teveel onderdrukt zal het water in opstand komen.
De vakantie stemming van luchtigheid en vermaak wordt doorkruist en slaat om in een waterballet.
Je probeert met een vliegtuig te ontsnappen maar je zult toch moeten landen.
Als de vaste grond onder je zwevende voeten plaats heeft gemaakt voor water ontstaat er natuurlijk angst.
Angst is een symptoom van de ziel, die protesteert tegen dat luilekkerland consumeren.

Gifkogels zijn vaak scherpe verwijten. Woorden kunnen soms dodelijk zijn.

Het geheel geeft het beeld van een levenscrisis.
Al het oude wordt vernietigd en uitgewist.
Beetje zoals de zondvloed.