Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vermoord door pop

8 jaar geleden

heyy ik ben Eline, 13 jaar:

in mijn droom was ik alleen in een oud, verlaten huis. de roddel ging dat het er spookt. Ik geloofde het niet en ging naar binnen. ik hoorde de heletijd geluiden en het lachen van een kind. Toen werd ik ineens achtervolgt door een (meisjes) pop met een porseleinen gezichtje met sproetjes erop. ze had een kanten jurk aan en wilde mij vermoorden. ze kreeg me te pakken en toen werd ik wakker (ik droomde dus dat dat een droom was) en ik zat bij mijn moeder in de auto. mijn moeder veranderde ineens in een weerwolf en beet me dood.

ik heb deze droom meerdere malen gehad en wil weten wat het betekent.

-xxx- Eline

8 jaar geleden
Beheerder

Het zielepopje is vaak het verlaten kind.
Het leeft in het verleden van dat verlaten huis (onbewuste)
Omdat je haar geen aandacht schenkt is ze boos en verdrietig.
Dat porseleinen gezichtje geeft iets statisch aan als van een ouderwetse pop (denk ook aan Babushka)
Of het poppetje dat Wassilissa meedroeg naar Baba Yaga.

Ken de relatie niet met je moeder, maar misschien is ze, (of zie je haar) als een draak die je leven bestuurt.
Sommige moeders zien hun kinderen liever dood dan zelfstandig en dus van hen "vervreemd".

8 jaar geleden

In het oud verlaten huis begeef jij je in het verleden. Een verleden die je achtervolgt. Het lachende kind is het kind in jezelf. Een pop in je droom symboliseert kinderlijke onschuld en plezier. De sproetjes staan voor ondeugd. Het vermoorden wil zeggen dat er een transformatie gaat plaatsvinden (puberen). Iets wegwerken en verder gaan. Het kind in jezelf wil je vaarwel zeggen.