Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ergste nachtmerrie

nasrodinne
8 jaar geleden

ik zou graag uitleg willen op deze droom.
ik zat aan tafel te eten met mijn gezin.
tot plots iemand met een masker binnen kwam met zwaard op zijn rug gebonden.wat opviel was zijn kleren ze waren donkerblauw met twee haaien erop.
hij liep langzaam naar binnen en pakte mijn zusje bij haar haren en dreigde haar te doden.
waarop de twee haaien op zijn kleren echt werden en mijn zusje aanvielen.
iedereen schreeuwden en huilden ik was zo bang toen hij opeens een schaduw werd.
iedereen vroeg waar hij was gebleven, tot dat hij plotseling mijn vader doorsneedt.
iedereen renden naar buiten tot dat we op een groot plein kwamen met iedereen die ik kenden.
tot dat diegene met blauwe kleren op een dak stond waarop iedereen omhoog keek en opeens kwam er een vloedgolf aan zodat alles onder water stond waarop diegene allemaal haaien losliet die ons probeerden aan te vallen.
ik zwom todat ik mijn oom zag en hij trok me op een muurtje zodat wij tweeën veilig waren.
todat diegene met de haaien achter mijn oom stond waarop mijn oom een mes trok en die persoon aanviel
die persoon trok zijn zwaard en sneed in een keer mijn ooms keel door het was gruwelijk.
toen stond die persoon heel lang mij aan te kijken.
ik wou weten wie dat persoon was.
waarop ik zijn masker aftrok en zijn gezicht zag.
het was een vriend van mij die een beetje afstandelijk en stil is.
ik schrok en het enige wat ik kon zeggen was: waarom?
waarop mijn vriend zei: omdat ik hier betaald voor kreeg.
waarop hij een logo met BOH liet zien.
toen liep hij langzaam naar mij, ik wou wegrennen maar ik kon niet wegkomen.
ik zij tegen hem maar we zijn vrienden, waarop hij antwoordde: dat zijn we nooit geweest.
toen stak hij met zijn zwaard(een katana om precies te zijn)in mijn keel waarop hij in een haai veranderde en wegzwom.
toen werd ik wakker en ik was behoorlijk geschrokken.
ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.
waarom zoveel gruwel en haat in deze droom en wat betekenen die haaien en waarom is het mijn vriend.

8 jaar geleden
Beheerder

Dit zijn van die schaduwdromen waarbij het kwaad vanuit het onbewuste opduikt (zee/ haaien)
Nu staan die haaien voor roofdieren en agressie.
Het gaat hier om allemaal mannen, dus een angst voor mannen in het algemeen of specifiek agressie?
Vaak gaat het om opgezouten woede. Maar het kan ook door verdringing ontstaan waardoor de onderwereld die het onbewuste vormt gaat protesteren.

Zulke dromen geven altijd aan dat het onbewuste in spanning verkeert.
Als iemand een te weke houding aanneemt kunnen ook agressieve dromen voorkomen.
Het goede en kwade houden elkaar in evenwicht.

nasrodinne
8 jaar geleden

maar dan heb ik nog een vraag waarom is het mijn vriend en wat betekent de kleur blauw en dat masker,
en heeft dat zwaard ook een betekenis.

8 jaar geleden
Beheerder

Misschien is die geheimzinnige vriend wel iemand die inwendig kookt van woede?
Je onbewuste pikte iets op.
Het is altijd moeilijk want ik ken je situatie niet.
Dromen zijn zowel subjectief als objectief te duiden.
Het zwaard is natuurlijk agressie.
Deels ook een fallisch symbool en ook een scheidend element.
Hij zou je als het ware van alles willen vervreemden en wat je dierbaar is vernietigen om je zo in de macht te hebben.

Het masker is een verbergen van wie je werkelijk bent, een persona een schijnpersoonlijkheid.
Achter het masker moet dus iets verborgen blijven.

Lijkt mij dus geen goede vriend.