Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Terugkerende spinnen

Kenny
8 jaar geleden

Hallo

De laatste maanden droom ik bijzonder vaak over spinnen. Na zo'n droom schrik ik steeds wakker met een angstig gevoel. Meestal zijn herinner ik me nog maar weinig specifieke dingen na enkele minuten. De droom die ik vannacht had daarintegen kan ik me nog zeer gedetailleerd herinneren. Ik ben benieuwd of iemand er iets kan uithalen?

Gaat als volgt: ik beklim een grijze, licht overwoekerde muur om iets te pakken of te verhangen. Onder mij merk ik twee spinnen op, beide middelmatig van grootte maar met een dik lijf en stevige poten. De bovenste spin heeft gele stippen op haar rug, de andere is volledig zwart. Ze hangen beide aan enkele draadjes. Om hun aandacht van mij weg te halen, probeer ik ze vanop een afstand dichter bij mekaar te drijven omdat ik weet dat ze dan met mekaar vechten tot de dood. De spinnen proberen angstvallig hun onderlinge afstand te bewaren. Vlak voor ze mekaar aanraken word ik wakker.

Ik ben erg nieuwsgierig!

8 jaar geleden

De muur is een obstakel. De spinnen zijn een negatief vrouwelijk beeld; kan zijn jaloezie, kattigheid, liegen enz. De stevige poten versterken dit beeld. Geel inspireert anderen tot groei en doorbreekt oude patronen. Zwart staat onder andere voor het onbekende. Het gevecht is een gevecht in jezelf. Je weet niet of ze beiden overleven.

8 jaar geleden
Beheerder

De grijze muur is een hindernis/ blokkade.
Je klimt letterlijk tegen de muren op.
Spinnen zijn angstsymbolen en inderdaad negatieve moeder- of animabeelden.
Sommige spinnen doden de ander (b.v. na paring)
Geel is een signaalkleur en kan op gif wijzen.
Geel met zwart wordt vaak gebruikt om gevaar aan te duiden.

Geel is verwant met goud en de zon. (kan dus door transformatie tot bewustzijn voeren)
Maar geel is ook zwavel en pus, of gele en zwarte gal(alchemie) dat samen met het zwart een zeer negatieve betekenis kan hebben als het kwaad.

De angst verhindert je die muur te trotseren.

Verder is het grijs geen kleur maar een depressieve levenloze toestand.
Waar heb je die muur van afweer voor nodig?
Om angsten buiten de houden? Maar ze zitten immers binnen (de spinnen)
Spinnen kunnen staan voor nijd.
Ze weven iemand in zodat je niet bewegen kunt of zuigen het leven uit je of leggen je lam.
Het kan iemand zijn die je helemaal inpakt en verstikt. (webben)
Een ding kunnen ze goed, muren beklimmen. Het zijn geboren bergbeklimmers.

Hoe kom je uit je gevangenisje?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.