Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
In mijn huis komen ratten uit de leidingen. Kleine bruine ratjes, zo groot als muizen. Ze liggen bijna als n nestje babyratjes bovenop iedere leiding. Ik ben bang dat ze eruitkomen en dat dan t hele huis vol ratten krioelt en ren weg. Een eind verder in de straat duwt een grote pandabeer op n deur. Ik kan niet verder vluchten. Ik ga snel bij iemand naar binnen die staat te werken in z n werkplaats. Ik ben er al vaker langsgelopen en door t raam zie je precies een stukje stucwerk. De man vertelt dat de deur niet dicht kan, deur is gammel, zit m aar een dunne plaat voor. Nergens zijn er ratten ook buiten niet. Ik ben bang maar blijf. (Ik vang mn gezin op die onderweg zijn van school naar huis, mn echgenoot gaat even naar de ratten kijken) dan ben ik ineens in een andere ruimte of andere droom kan ook. Want ik ben anders, angst is weg, omgeving anders en andere persoon anders. De ruimte is prachtig gestuct, waar ik zo van hou. Beetje apart. Bank is ook apart, maar mooi en rood verder staat er niet veel. Een vrouw is heel vriendelijk aanwezig, ze vraagt of ik elke week mee wil wandelen met de wandelclub.
Het huis ben jezelf. Het is je lichaam en ziel. Leidingen zijn je bloedvaten. Ratjes zijn knaagdieren. Er knaagt iets aan je. De babyratjes zijn nieuw ontstaande problemen. De emoties onderdruk je of de situatie loop je uit de weg.
De panda is het symbool geworden van China. China is een oosters en onbekend land. Het zit vol raadsels en rituele gebruiken. Een panda staat ook symbool voor het kind in jezelf of iets dat erg knuffelachtig is. Of is het Kungfu Panda de pandaheld die binnenkomt?
Je beland op een werkplaats. Dit is de plek dat wijst om toch te werken aan jezelf. Het huis is op sommige plaatsen provisorisch in elkaar gezet. Het is niet degelijk en solide. Deze moeten opnieuw gemaakt worden om opnieuw problemen te voorkomen. De school staat voor levenslessen.
De omgeving is anders. Het komt vreemd over. Maar het is wel solide en afgewerkt. Als je wat bij jezelf verandert is het vaak zo dat je even moet wennen aan de nieuwe situatie.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Ratten knagen dus er knaagt iets aan je.
Ze komen via de leidingen dat zijn gangen naar het onbewuste.
Er komt dus iets onaangenaams te voorschijn waar je bang van bent.
Deuren in dromen sluiten nooit het zijn vormen van falende psychische afweer.
Pandaberen worden wel als knuffels gezien maar het zijn en blijven toch wilde dieren en echte beren.
Hier probeert hij/zij? de deur in te drukken. (Kan ook positief zijn)
Beren zijn moedersymbolen.
Typisch is dat de Panda zwart/wit is en daarom een Yin/Yang symbool van goed en kwaad of positief negatief enz kan uitbeelden. (of dichotomie/ zwart/wit denken, zoals kinderen of borderliners doen.)
De man (ratio?) vormt een rustpunt in de chaos en angst. Bij hem dus geen ratten of angsten.
Je bent op de loop voor jezelf.
Toch is de droom wel hoopvol want je komt in een ander huis dat een andere houding aangeeft.
Een en ander pas na een verwerking en stucwerk. Waarmee je uiteraard denkt iets weg te kunnen werken achter een pleisterlaag om weer behaaglijk te gaan zitten.
Toch hoogst merkwaardig, dat ik deze nacht precies over het forum droomde, waarin de associatie met de rat als link naar een posting werd aangehaald? Ben er zelfs zelfs nog voor uit bed gestapt, maar het bericht was nog niet gepost. De commentaren waren nogal intrigerend, (zoals trollen doen, nooit "to the point").
2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Dank jullie wel voor jullie uitleg. Voor mij is er veel goed te plaatsen. Sheherazade wat bedoel je met t laatste stukje, over de commentaren.
Beheerder |
Dat was of er een paar intriganten bezig waren over mij.
Daarom ging ik ook kijken, maar er was nog niets gepost.
Ik dacht nog in mijn droom, wat voor een moderatieteam laat dat toe?
Aangezien ik de admin ben, ging ik dus checken.
Sheherazade, ik ben echt een leek op het gebied van droomuitleg. (Niet van dromen want dat doe ik wel intens). Intriganten, moderatieteam en admin zegt me niets. Wel ben ik echt superblij met je uitleg want t voelt heel intens en belangrijk voor mij.
Sheherazade, wat een toeval dat je die nacht droomde over een rat die nacht. Susy, een intrigant is een soort indringer of gids, waar Sheherazade afgelopen nacht mee te maken kreeg. Sheherazade is beheerder (admin)en vanwege de sterke connectie/werkzaamheden met het forum droomde Sheherazade juist over een rat. Een moderatieteam is aangesteld door het beheer. Een moderator is iemand die een forum beheert en er voor zorgt dat de deelnemers met respect op elkaar reageren.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Esme
Het was weer eens een van die "toevalligheden".
Ik droomde dat ik stemmen hoorde, die stemming kweekten tegen mij.
Er werd geuit dat ik met een rat was binnengekomen (een reactie op een bericht over een rat).
Ik dacht nog, wat een brutaliteit en dat tegen het beheer.
Soms komen er ratten op het forum.
Brutaal reclame posten, liefst 's nachts.
Of lieden die Professor menen te zijn in de occulte alwetendheid en elk probleem in een handomdraai kunnen oplossen (als je maar betaald) Vandaar mijn zorg.