Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Slaapsverlamming nachtmerrie

Luuk
8 jaar geleden

Hallo,

De afgelopen 2 dagen heb ik geen toegang kunnen krijgen op mijn antidepressiva medicatie. Ik kreen overdag hierdoor vervelende schokken in m'n hoofd.

Afgelopen nacht kreeg ik een erg beangstigende nachtmerrie;

Ik zat met m'n vader, m'n moeder op de achterbank van de auto. Ik liet mijn virtuele reality headset zien aan m'n moeder. M'n vader was het er niet mee eens en keek me eensgezind boos aan. Opeens maakte hij een schijnbeweging en begon op een erg agressieve en beangstigende manier op me in te slaan.

Ik werd wakker en wilde zo snel mogelijk naar beneden lopen om een joint te gaan roken ivm dat dit het dromen remt. Echter lukte me dit niet en viel automatisch steeds weer in slaap. Ik probeerde te schreeuwen en geluid te maken dmv het slaan tegen me bed aan. Toen werd ik wakker.

Ik heb dit soort nachtmerries tot nu toe alleen gekregen na mdma gebruik of als ik een paar dagen m'n antidepressiva vergeet in te nemen.

Deze nachtmerries zijn vaak anders dan andere dromen. Veel levendiger en beangstigender.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met een te laag aan serotonine in m'n hersenen. Wat denken jullie?

8 jaar geleden
Beheerder

De serotonine mythe.
Onthoudings-verschijnselen door antidepressiva kunnen een verergering teweeg brengen van wat je onderdrukt.
Zeg maar een paradoxale reactie.
Je zit in de auto en stuurt dus niet zelf je leven.
Bovendien zit je nog met een virtuele bril op je neus en leeft in een dagdroom of schijnwereld.
(Vergelijkbaar met psychose)
Dat is precies wat je kunt verwachten als je na onthouding van medicatie.
Bovendien wil je nog aan een joint, een heel slechte combinatie zou ik zeggen waarmee je nog verder in het onbewuste wegzinkt.
Je leeft helemaal niet in deze wereld.

Juist die angsten ontstaan door onthouding van antidepressiva, daarom zijn die middelen ook zo verslavend.
Beter zou je St. Janskruid nemen of Valeriaan. St Janskruid is effectiever dan de reguliere antidepressiva die niet doen wat ze beloven.
Je loopt alleen maar met een hoofd vol watten rond en raakt juist daarmee in een depressie, want een depressie is het ontbreken van gevoelens en dus ook plezier. Het is een misvatting dat depressie alleen neerdrukkende gevoelens zou inhouden.
Sommige mensen werken hard en zijn succesvol, maar toch depressief, omdat ze niet kunnen genieten van hun succes en juist daarom hard werken.

Sommige succesvolle actrices en schoonheden kunnen depressief zijn omdat ze niet alleen veel te hoge eisen stellen maar ook nooit tevreden zijn met de behaalde top omdat ze verslaafd zijn aan het publiek. Maar achter elke, ook de hoogste top, ligt nu eenmaal een dal en alleen daar speelt zich het echte leven af.

Wat je verder omschrijft is de slaapparalyse.
Maar ik denk ook dat je geen controle over jezelf in het leven hebt en daarom deze droom krijgt.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.