Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Achtervolgd, inbrekers

Elif
8 jaar geleden

Hallo,
Ik was alleen thuis en stond toevallig voor de open zolderraam. Ik keek uit het raam en zag twee personen op een scooter met helmen, het waren mannelijke onbekende personn. Ik kreeg meteen het gevoel van "Ze willen mijn huis binnen treden". Ik deed zo snel mogelijk alle deuren op slot alleen de achterdeur lukte net niet. Ze waren al bij de deur ik weet niet meer wat er precies gebeurde maar ik brak een glas en sneed de keel van de ene persoon. Het was gewoon een sneetje. Ze gingen weg. Verder was ik erg geschrokken en probeerde het aan mijn ouders te vertellen maar door het huilen lukte dit niet echt. Daarna schuilde ik met een vriendin van me in mijn huis. Ik wist dat ze elk moment weer zouden komen, dus hadden we alle deuren op slot gedaan. Op een of andere manier zijn ze toch binnen gekomen maar dit keer lukte het om te vluchten. Ik rende door alle straten en zei tegen ieder persoon dat die man achter me me achtervolgde. Na dit gebeuren waren ze opgepakt. Ik had alleen een trauma opgelopen. Ik was psychisch niet meer in orde. Ik was heel erg angstig. Ik had het allemaal heel ernstig ervaren. Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets droom. Vaak willen onbekende mensen mijn huis binnendringen, of word ik achtervolgd. Wat houdt dit allemaal in? Alvast bedankt..

8 jaar geleden

Een droom staat bol met symbolen. Zoals het huis dat jezelf bent; Je lichaam en ziel. Het zolderraam is je brains. Het raam staat open en heb je overzicht over wat er gebeurt in je buurt.

De inbrekers breken in op je privacy. Er is iemand die over je grens gaat en dat wil je kost wat kost voorkomen. Dus je maakt korte metten door terug te vechten. Frustratie achtervolgt je. Er is iets wat je onrustig maakt of een eigenschap van je zelf die je liever niet wilt zien.

8 jaar geleden
Beheerder

Inbrekers komen frequent voor in dromen.
Het zijn schaduwaspecten vanuit het onbewuste.
Niet altijd kwaadaardig maar de angst voor het onbekende doet het geheel escaleren.
In dromen ben je zelf het huis. Het lukt nooit het huis hermetisch af te sluiten.
Het onbewuste kent immers elke toegang.
Het is dus een uitputtingsslag als je wilt ontkomen aan deze angsten.
Door het contact met de schaduw wordt je er altijd mee besmet en de agressie blijkt al direct uit je moordpogingen.
Het gaat hier om gedoseerd toelaten van een invloed die je vreest zoals agressie en weerbaarheid.
Maar meestal zijn deze angsten overtrokken of zelfs ongefundeerd.
Het zijn krachten die met mate het bewustzijn kunnen versterken en verrijken.
De onbekende mensen zijn evenzovele eigenschappen die je niet wilt toelaten.
In een droom is niets je eigendom, ook niet het huis.