Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Re: Gevecht met bezeten persoon

Neushoorn123
7 jaar geleden

Vannacht een nachtmerrie gehad. Ik was in mijn (ouderlijke) slaapkamer en mijn ex kwam een nacht logeren. Daarbij kwam bij m’n ex de herinnering dat hij hij van vroeger nog wiet had liggen in m’n slaapkamer. Dit raapte hij bij elkaar om er vervolgens 4 joints van te draaien. Ik was erg blij dat ik van deze troep af was in m’n slaapkamer en was me er ook niet van bewust dat het er nog lag. Vervolgens rookte m’n ex alle joints in een keer op en merkte daarbij op het gevoel te hebben ‘over een maand te kunnen stikken’. Dat leek me een vreemde opmerking natuurlijk. Vervolgens raakte hij steeds meer onder invloed van de joints en begon rare stemmen te horen. Ik kon deze stemmen zelf ook horen, ze kwamen bij hem vandaan maar ik zag z’n mond niet bewegen. Het waren zachte stemmen die kwaadaardig waren en hem opdroegen mij iets aan te doen. Hij begon erop te reageren en beet in m’n rug. Daarna werd zijn gezicht geheel uitdrukkingsloos en stond hij tegenover me, me aan mijn rug te krabben. Dit was het meest creepy moment in m’n droom en hier werd ik wakker. Iemand een verklaring voor deze droom? Ben benieuwd! Nb: het is al 4 jaar uit met deze ex en ben er in deze relatie achter gekomen dat ik me meer aangetrokken voel tot vrouwen.

Alvast dank!

7 jaar geleden

Het ouderlijk huis in je droom staat symbool voor oude tradities en gewoontes. Herinneringen van vroeger koester je. De wiet laat je in een roes komen en wil je escapen van de realiteit. Het lijkt erop dat je bepaalde situaties wilt vermijden.
Je ex heeft moeite met de dagelijkse beslommeringen en neemt je jouw tripje van je weg. Hij is de zwakkere van jullie beiden. Hij is bezeten van door de drugs en hij heeft geen grip op de situatie. Het rug staat symbool voor ruggengraat, die hij in deze droom niet heeft.
Jouw ruggengraat geeft je het besef dat je voor een andere sekse kiest. Dat is een enorme stap.

Neushoorn123
7 jaar geleden

Dank voor de reactie! Ja ik kan je bericht zeker plaatsen al heb ik nooit zo bewust beleefd dat hij geen ruggengraat zou hebben. Al denk ik dat ik op het moment van de relatiebreuk inderdaad sterker in m’n vel zat omdat ik de breuk ergens al lang had verwerkt en het voor hem nog moest beginnen.. daar heb ik me lang schuldig over gevoeld! Ik denk dat ook meespeelt dat we een tijd lang vriendschappelijk contact hadden en dat de laatste tijd op een lager pitje is geraakt, dat hij daardoor die ommezwaai maakte van in contact zijn naar totaal niet bereikbaar en uitdrukkingsloos! Dat zou de mooie herinneringen ook verklaren en de oude tradities en gewoontes die in m’n onderbewuste naar voren kwamen :)